۱۰ بازديد

جزیره کیش یکی از قطب های اصلی در گردشگری ایران به حساب می آید و تور کیش به عنوان یک  اولویت در سفرهای داخلی شناخته شده است. ظرفیت های گردشگری این جزیره زیبا بسیار زیاد است و هر روز پروژه های بیشتری در آن اجرا می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم تمامی اطلاعات تور کیش را در اختیار شما قرار دهیم؛ راهنمایی که تمامی نیازهای شما را برای سفر به این جزیره زیبا پوشش خواهد داد.  

کیش جزیره ای با مساحت بیش از 90 کیلومتر مربع است و بالغ بر 2000 نفر در این جزیره زندگی می کنند که البته اکثر آن ها در سال های اخیر به این جزیره مهاجرت کرده اند. موقعیت جغرافیایی و زیبایی های طبیعی این منطقه توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. این موضوع نیز باعث شده تا پیشرفت خوبی در حوزه گردشگری داشته باشد و کیش انتخاب اول کسانی باشد که به دنبال یافتن یک تور داخلی  برای گذراندن تعطیلات خود هستند.

همه-چیز-درباره-تور-کیش

راهنمای سفر به کیش

قبل از هر چیز، لازم است مهمترین اطلاعات سفر به کیش را در اختیارتان بگذاریم:

  • پیش شماره کیش: 076
  • مدت زمان سفر زمینی: حدودا 20 ساعت
  • مدت زمان سفر هوایی: 1 ساعت و 40 دقیقه
  • اطلاعات پرواز: 199
  • اورژانس دریایی: 151

از آن جایی که جزیره کیش تفریحات و جاذبه های زیادی دارد و برای این که بیشترین استفاده را از تعطیلات خود ببرید، حتما قبل از سفر برای مدت اقامت تان برنامه ریزی داشته باشید. بهتر است از قبل بدانید که چه روزی را برای خرید در نظر گرفته اید، چه روزی به دریا و تفریحات آبی آن می پردازید و کی قرار است به دیدن طبیعت و جاذبه های گردشگری بروید.

سفر بدون برنامه ریزی، به ویژه در ایام تعطیلات و فصل های پرگردشگر، بی شک برای تان گران تمام می شود، چرا که شلوغی و ازدحام مسافران ممکن است همه چیز را خراب کند. خصوصا در مورد تفریحات آبی که معمولا طرفداران زیادی دارد. بعضی از تفریحات آبی کیش را باید از قبل به صورت اینترنتی رزرو کنید. در غیر این صورت ممکن است در زمان حضور مجالی برای استفاده از آن وجود نداشته باشد. برنامه ریزی به کیفیت و استفاده بهینه از زمان سفرتان بسیار کمک می کند. این برنامه ریزی شامل انتخاب بهترین زمان سفر به کیش نیز می شود که تاثیر مستقیمی روی هزینه ها خواهد داشت.

راهنمای-سفر-به-کیش

هزینه سفر به کیش

یکی از مهم ترین موارد در برنامه ریزی سفر، موضوع قیمت و هزینه است. طبیعتا مهم است که سفری خوب اما در عین حال مقرون به صرفه داشته باشید. برای مدیریت هزینه ها، بهتر است ابتدا یک تور مناسب پیدا کنید. اساسا سفر به کیش با تور ارزان تر از سفر شخصی خواهد بود و آسودگی خیال بیشتری نیز خواهد داشت. قیمت تور کیش با توجه به چند مورد قابل تغییر است. یکی از این موارد زمان سفر است. در ایام کم توریست مانند ماه های گرم سال، مسافر کمتری برای کیش وجود دارد. بنابراین طبیعی است که قیمت ها تا حدودی کاهش یابد. همین طور قیمت بلیط تور کیش در اوایل هفته ارزان تر است و به اواخر هفته که نزدیک تر می شویم قیمت ها کمی افزایش می یابد.

موضوع دیگری که در هزینه های سفرتان نقش دارد، کیفیتی است که برای سفر انتخاب می کنید. در زمان رزرو تور نوع هتل و نوع پروازتان می تواند از درجه کیفی عالی با هزینه بالا، خوب با هزینه متوسط به بالا، متوسط با هزینه معمولی و ضعیف با هزینه پایین باشد. بنابراین باید قبل از رزرو تور الویت ها و انتظارات تان را براساس بودجه سفر مشخص کنید. با مشخص کردن این موارد می توانید تور اقتصادی کیش را تجربه کنید یا به دنبال یافتن تورهای لوکس بروید.

هزینه-سفر-به-کیش

بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش را باید بر اساس هدف و علایق خود بسنجید. اگر قصد شنا یا غواصی دارید یا اگر می خواهید در جشنواره های مختلف شرکت کنید و از تخفیف های خرید بهره ببرید، باید زمان مناسب هر یک از این فعالیت ها را بشناسید. ناحیه جنوبی ایران به آب و هوای گرم و مرطوب شهرت دارد. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. در فصل زمستان و زمانی که در بسیاری از مناطق کشور هوا سرد و برفی است، کیش هوای مطبوع و بهاری دارد. در حالی که تابستان های آن بسیار گرم  طاقت فرسا است. از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به کیش اواخر زمستان و اوایل بهار است.

هوای پاییزی در جزیره کیش بسیار مرطوب است و زمستان و پاییز این جزیره بارش های فراوانی دارد. بنابراین برای شنا و تفریحات ساحلی چندان مناسب نیست. با این حال علاقه مندان به خرید و پاساژ گردی می توانند از سفر به کیش در این فصول لذت بسیاری ببرند. جشنواره ها و تخفیف ها را در فصل تابستان و اوج گرما نیز می توانید پیدا کنید. شب های کیش در فصل تابستان حال و هوای پرنشاط و سرزنده ای دارد  و کنسرت ها و جشنواره های مختلف نیز این فضا را تکمیل می کنند. 

بهترین-زمان-سفر-به-کیش

البته در برنامه ریزی سفر باید شلوغی و حجم مسافر را هم در نظر بگیرید. بهتر است اگر فرزند محصل ندارید اوایل مهر ماه یا اواخر اسفند را برای سفر انتخاب کنید. در این زمان هم هوا معتدل است و هم بسیاری از خانواده ها به دلیل شروع مدارس برنامه ای برای سفر ندارند. بی شک استقبال از سفر در نوروز و تعطیلات دیگر بسیار زیاد است. بنابراین اگر به دنبال سفری بی هیاهو هستید باید در انتخاب زمان سفر بسیار دقت کنید. در شرایط خاص و زمان‌های نزدیک پرواز، ممکن است بتوانید تور کیش لحظه آخری نیز پیدا کنید که طبیعتا قیمت کمتری خواهد داشت. 

موضوع مهم دیگر در برنامه ریزی های سفر بحث بودجه و هزینه است. طبیعتا هرچقدر که تقاضا زیاد باشد به همان نسبت نیز هزینه ها بالاتر می رود. بنابراین در روزهای عید و تعطیلات قیمت تور کمی گران تر می شود. برعکس تابستان ها که مسافر کمتری وجود دارد قیمت ها تعدیل می یابد.

بهترین راه سفر به کیش

کیش یک جزیره است، بنابراین راه زمینی مستقیمی برای سفر به آن وجود ندارد؛ مگر این که از مبدا با قطار یا اتوبوس به بندرعباس بروید و سپس از آن جا با قایق و لنچ وارد جزیره شوید. سفرهای این چنینی طولانی است و قطعا بیش از یک روز در راه خواهید بود. از طرفی طولانی شدن راه باعث خستگی و کسل شدن گردشگران می شود. البته که این انتخاب هم به سلیقه افراد بستگی دارد. اگر سفرهای جاده ای و بازدید از شهرهای میان راه برای تان جذاب باشد، احتمالا سفر زمینی به کیش را نیز جذاب خواهید یافت. 

بهترین وسیله برای سفر به کیش، هواپیما است. اغلب آژانس های گردشگری نیز تور کیش را به صورت هوایی برنامه ریزی می کنند. در این مدل سفر ها هم خستگی کم تری خواهید داشت و هم می توانید سفری کوتاه را برنامه ریزی کنید. مدت زمان سفر هوایی از تهران به کیش حدود یک ساعت و چهل و پنج دقیقه است که همین زمان کم امکان سفرهای کوتاه را فراهم می کند. به عنوان مثال سفر 2 یا 3 روزه تنها از طریق هواپیما میسر است، در غیر این صورت باید تمام سفر را در مسیر باشید و به محض رسیدن باز گردید چرا که سفر زمینی بیش از 20 ساعت به طول می انجامد.

خدمات تور کیش

آژانس های گردشگری تورهای مختلفی برای جزیره کیش در نظر گرفته اند. این تورها بسته به بودجه و زمان شما قابل برنامه ریزی هستند. غالب پکیج های تور شامل بلیط رفت و برگشت، اقامت در هتل، گشت شهری، بیمه سفر و ترانسفر فرودگاهی می شود. بعضی از هتل ها نیز کوپن های تخفیفی برای استفاده از مراکز تفریحی به مسافران می دهند اما به طور نرمال خدمات تور شامل همین موارد است و برنامه ریزی بیش از این به عهده خود گردشگر خواهد بود. البته امکان انتخاب هتل و پروازهایی خارج از پکیج نیز برای مسافران فراهم شده است.

خدمات-تور-کیش

تفریحات و جاهای دیدنی کیش 

جدای از طبیعت و جاذبه های طبیعی این جزیره، یکی از بزرگ ترین پارک های حیات وحش کشور نیز در کیش احداث شده است. پارکی با مساحت 2 هکتار که محل زندگی آهوان هست. ارتقای سطح کیفی گردشگری در کیش یکی از اهداف تاسیس این بوده است که اتفاقا نتیجه مثبتی نیز داشته است. این پارک و تماشای طبیعت زیبای آن بی شک یکی از جاهای دیدنی کیش است.

بسیاری از مسافران تور کیش، آن قدرها که باید با جاذبه های طبیعی این جزیره آشنا نیستند. شاید دلیل اصلی آن نیز تمرکز بیشتر روی جاذبه های تفریحی و مراکز خرید باشد. یکی دیگر از جاذبه های طبیعی گردشگری کیش جزیره هندورابی است. این جزیره منطقه ای بکر و ساکت است که با زیبایی خیره کننده اش گردشگران را ساعت ها مجذوب خود می کند.

جزیره هندورابی از توابع کیش است و فاصله ای 28 کیلومتری از آن دارد. ساکنین جزیره را مردم بومی تشکیل می دهند که بیشتر مشغول ماهیگیری و غواصی هستند. از جاذبه های هندورابی می توان به پیست های آفرود و موتورهای سه چرخ اشاره کرد. همین طور در بخشی از این جزیره یک دژ و ویرانه هایی از زمان تسلط پرتغالی ها به جای مانده است.

ساحل مرجانی از دیگر جاذبه های شناخته شده جزیره کیش است. تقریبا تمام توریست های کیش سری به این ساحل زده اند. پارک ساحلی مرجان فرصت خوبی برای طبیعت گردی و قدم زدن در میان آب های زلال جزیره است. قطعا هنگام قدم زدن مرجان ها و صدف های رنگارنگ توجه تان را جلب خواهند کرد.

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، کیش به تفریحاتش بسیار معروف است. کیش به دلیل منطقه جغرافیایی و آب و هوایی که دارد همیشه گرم است. از این رو زمستان ها بهترین انتخاب برای سفر و استفاده از تفریحات آبی است. بیش ترین تفریحات کیش را هم همین تفریحات آبی تشکیل می دهند. جت اسکی و غواصی در کیش بسیار طرفدار دارد.

تفریحات-و-جاهای-دیدنی-کیش

سال ها است که موتورهای چهار چرخ و آفرود جزو تفریحات پر طرفدار خصوصا در بین جوانان است. پیست باگی در کیش فرصت خوبی برای یک تجربه هیجان انگیز است. کیش تا دل تان بخواهد تفریحات هیجان انگیز دارد. تفریحات آبی این جزیره بسیار متنوع است. اسکوتر زیر دریایی کیش تفریحی جذاب و نسبتا جدید است. اگر از غواصی لذت ببرید، حتما از اسکوتر زیر دریایی نیز خوش تان می آید. این تفریح به موتور سواری شبیه است. شما یک کلاه بزرگ بر سر می گذارید که به کپسول اکسیژن متصل است و سپس به کشف و جست و جوی اعماق دریا می پردازید.

جایروکوپتر، بانجی جامپینگ، فلای بورد، کارتینگ، پاراسل، کشتی آکواریوم، بنانا قایق، بانجی شوتینگ، زورب بال بعضی دیگر از تفریحات آبی و غیر آبی تور کیش هستند. البته باز هم ادامه دارد، پارک آبی، شاتل، پینت بال، شتر سواری و ... خلاصه هر آنچه که فکر کنید در کیش مهیا است. اگر در فصل های پر توریست به کیش سفر می کنید بهتر است از قبل بعضی از آن ها را رزرو کنید؛ چون ازدحام بیش از حد ممکن است اذیت تان کند.

بسیاری از اوقات نیز برنامه های کنسرت، جنگ های شادی و جشنواره ها در کیش برگزار می شود. جشنواره ها معمولا در زمان مناسبت ها و اعیاد برگزار می شود. برای حضور در این برنامه ها حتما باید زودتر اقدام به رزرو تور کنید. البته گاهی در فصل های کم توریست مانند فصل تابستان نیز به دلیل سیاست های جذب توریست این برنامه ها برگزار می شوند.

بهترین مراکز خرید کیش

از زمانی که کیش از سال 61 به عنوان منطقه آزاد تجاری شناخته شد، پاساژها و مراکز خرید آن بسیار طرفدار پیدا کرد. به طوری که بسیاری نه فقط برای تفریح بلکه برای خرید نیز به کیش سفر می کردند. بنابراین در سفر کیش قطعا نباید مراکز خرید آن را از دست داد.

مرکز تجاری کیش یکی از قدیمی ترین مراکز خرید این جزیره است. این مرکز در سال 79 در بخش شرقی جزیره ساخته شده و حدود 480 واحد تجاری را در خود جای داده است. تقریبا هر چیزی که فکرش را بکنید در این مجتمع پیدا می شود. پوشاک، کیف و کفش، وسایل ورزشی، اسباب بازی، وسایل دکوری، عینک و بسیاری دیگر از این قبیل. بسیاری از این مغازه ها نماینده برندهای خارجی هستند. البته کالای تولید داخل نیز در این مجتمع وجود دارد. از امکانات این مرکزخرید می توان به چند رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

مرکز خرید های پردیس از دیگر مجتمع های تجاری پرطرفدار کیش هستند. دو مجتمع تجاری با نام های پردیس 1 و پردیس 2 در فاصله زمانی هفت سال از یکدیگر ساخته شده اند. این دو مجتمع تمام نیاز های گردشگران را پوشش می دهد.

بهترین-مراکز-خرید-کیش

پردیس 1 در شرق جزیره با 200 واحد تجاری فعالیت دارد. پردیس 2 نیز حدود 230 واحد تجاری دارد. هر دوی این مراکز خرید از جمله مجهزترین مراکز خرید کیش هستند. پوشاک، اوازم برقی، لوازم آرایش، وسایل بازی، کیف و کفش، اکسسوری و ... از کالاهای این مراکز خرید هستند. از امکانات مجتمع های پردیس نیز می توان به چندین رستوران و کافی شاپ اشاره کرد.

مجتمع های رویا مال، سارینا 1، سارینا 2 ، بازار مرجان، لاریسا، بازار مروارید از دیگر مراکز خرید در جزیره کیش هستند.

بهترین هتل های کیش

  • هتل داریوش
  • هتل ترنج
  • هتل فلامینگو
  • هتل لیلیوم
  • هتل پانوراما
  • هتل شایان
  • و ... 

از آن جایی که کیش قطب گردشگری داخلی به حساب می آید، طبیعتا از نظر خدمات و امکانات رفاهی در سطح خیلی خوبی قرار دارد. برای اقامت در کیش گزینه های متعددی پیش رو دارید. هم می توانید هتل های لوکس و پنج ستاره را انتخاب کنید و هم می توانید به سراغ هتل ها و اقامتگاه های ارزان تر بروید. البته انتظار نرخ خیلی ارزانی را نداشته باشید. به هر حال کیش یک جزیره تفریحی و توریستی است که از سراسر کشور گردشگر می پذیرد. همین طور سالانه گردشگران خارجی زیادی به این جزیره سفر می کنند. بنابراین جای تعجب ندارد که هزینه اقامت در آن کمی از سطح متوسط بالاتر باشد. هرچند با کمی جست و جو می توانید تور ارزان کیش هم پیدا کنید.

هتل ترنج، هتل شایان، هتل داریوش، هتل مارینا پارک، هتل لیلیوم، هتل بین المللی کیش و ... از جمله بهترین هتل های کیش هستند. در بین این هتل ها، هتل ترنج به دلیل ساختار منحصر به فرد و قرار گیری سوئیت ها روی آب طرفداران زیادی دارد. این هتل ها غالبا پنج یا چهار ستاره هستند.

بهترین-هتل-های-کیش

در میان هتل های ارزان تر کیش، هتل فارابی، هتل فانوس، هتل پانیذ، هتل ستاره، هتل آرامش، هتل گلدیس و ... قرار می گیرد. این هتل ها از نظر سطح کیفی 2 یا 3 ستاره هستند.

بسیاری از اطلاعات مهم را درباره کیش با شما در میان گذاشتیم. به عنوان یک جمع بندی نهایی در نظر داشته باشید که سفر به این جزیره زیبا یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن تعطیلاتی دلچسب به شمار می رود. طبیعت زیبا، آب و هوای گرم و مطبوع، مراکز خرید فراوان، تفریحات جذاب و سواحل بی نظیر این جزیره می توانند تمامی سلیقه ها را راضی نگه دارند. برای شروع برنامه ریزی سفر و اطلاع از نحوه رزرو تور کیش با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

منبع : تور کیش

۲ بازديد

اغلب ما تور مشهد را فقط سفری زیارتی می دانیم. دلیل آن هم وجود حرم امام رضا (ع) است. مشهد به این واسطه توانسته عنوان پایتخت معنوی ایران را در سال 1388 به دست آورد و به عنوان دومین شهر گردشگری مذهبی در جهان شناخته شود. با این اوصاف، طبیعتا تور مشهد یکی از پرطرفدارترین انواع تور داخلی محسوب می شود و آزانس های مسافرتی خدمات ویژه ای را برای سفر به این شهر ارائه می دهند. سفر به مشهد می تواند یک سفر زیارتی و سیاحتی باشد. چرا که این شهر جاذبه ها و تفریحات فراوانی را نیز در خود جای داده است و می تواند یک تعطیلات عالی برای شما رقم بزند. در این مطلب به بررسی همه جانبه این کلان شهر زیبا می پردازیم و مهمترین اطلاعات سفر به مشهد را در اختیارتان می گذاریم. 

همه-چیز-درباره-تور-مشهد

راهنمای سفر به مشهد

برای سفر به هر شهر، دانستن بعضی اطلاعات ضرورت دارد:

  • کد مشهد: ۰۵۱
  • فاصله از تهران: ۸۸۸ کیلومتر
  • مدت سفر زمینی: ۹ ساعت و نیم
  • مدت سفر هوایی: ۱ساعت و ۲۵ دقیقه

خراسان همواره یکی از مناطق مهم ایران بوده، نقش پررنگی در تاریخ کشورمان دارد و مشاهیر بسیاری را در دامن خود پرورانده است؛ اما شهر مشهد شهرت خود را مدیون امام رئوف است و  امروزه به عنوان دومین شهر پرجمعیت ایران شناخته می شود. همچنین در جذب گردشگر نیز بسیار موفق عمل کرده است. این شهر از پیشینه تاریخی بسیار غنی و طولانی برخوردار است. آثار به جای مانده و مناطق تاریخی شهر گواه این موضوع محسوب می شود.

مشهد شهری همیشه زنده است و این را به برکت حرم امام رضا (ع) دارد. خیابان های منتهی به حرم تقریبا به صورت شبانه روزی روشن هستند و در تمام ساعات، زندگی در آن ها جریان دارد. زائرین زیادی از سراسر ایران و جهان برای زیارت به این شهر سفر می کنند. به جرات می توان گفت مشهد تقریبا در تمام طول سال از گردشگران استقبال می شود. حرم امام رضا (ع) مهمترین مقصد برای مسافران مشهد است. با این حال، بعضی از بهترین رستوران ها و مراکز تفریحی کشور در این شهر قرار دارند و پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان هستند. 

بنابراین برای سفر حتما باید از قبل برنامه ریزی داشته باشید، وگرنه ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید. به عنوان مثال اگر هتلی خاص را در نظر داشته باشید و رزرو آن را برای لحظات آخر بگذارید، ممکن است ظرفیت خالی نداشته باشد. تور مشهد در اعیاد، نوروز، تولد و شهادت امام رضا (ع) و مناسبت های مذهبی بسیار شلوغ است. برای سفر در این زمان ها حتما از قبل برنامه ریزی داشته باشید. بهترین راه برای سفر به مشهد استفاده از خدمات آزانس های مسافرتی است. این آژانس ها پکیج های متعددی را پیش روی شما می گذارند که برای هر سلیقه و هر بودجه ای گزینه ای در آن یافت می شود. با انتخاب پکیج مناسب خود دیگر نگرانی از بابت بلیت و هتل نخواهید داشت و این مسئله به ویژه در تعطیلات و اعیاد، سفری بی دغدغه برای تان رقم خواهد زد.  

راهنمای-سفر-به-مشهد

هزینه سفر به مشهد

قیمت تور مشهد دامنه گسترده ای دارد. از آن جایی برای سفر مشهد اتوبوس، قطار و هواپیما در دسترس هستند، بازه قیمتی گسترده ای هم وجود دارد. سفر با هواپیما گران تر و البته راحت تر است. سفر با اتوبوس نیز ارزان تر است اما مدت طولانی باید در راه باشید. سفر با قطار در حد متوسط قرار دارد. در این سفر نه از گرانی هواپیما خبری است و نه از سختی اتوبوس! بنابراین گران بودن و ارزان بودن قیمت بلیط تور مشهد را شما تعیین می کنید. این موضوع در مورد انتخاب هتل هم صدق می کند. با توجه به این که مشهد مهمترین شهر توریستی ایران است، گزینه های فراوانی برای سفر به این شهر وجود دارد. بهترین اتوبوس ها، بهترین قطارهای پنج ستاره و البته بهترین پروازها برای سفر به مشهد فراهم شده است. جاده های منتهی به این شهر نیز از کیفیت خوبی برخوردارند و سفر با خودوری شخصی می تواند یکی از گزینه ها باشد. هر یک از این گزینه ها هزینه خاص خود را دارد.

آژانس ها نیز آفرهای ویژه ای برای مشهد در نظر می گیرند و با کمی پرس و جو می توان تور اقتصادی مشهد پیدا کرد. مشهد، شهری است که در هر لحظه و در هر ثانیه می توان از سفر به آن لذت برد. با وجود این که مشهد همیشه گردشگر دارد اما در مواقعی از سال هم خلوت تر از روزهای دیگر است. پیدا کردن تور ارزان مشهد تا حد زیادی به زمان سفرتان مربوط می شود. زمستان ها هوای این شهر سرد است و از حجم مسافر کاسته می شود. بنابراین موقعیت خوبی است تا تور ارزان تری پیدا کنید. تور لحظه آخری مشهد هم در این فصل بیشتر از هر زمان دیگری دیده می شود.

همان طور که از نام تورهای لحظه آخری مشخص است این تورها در دقایق پایانی و یا به اصطلاح در دقیقه نود شروع تور، با تخفیفات ویژه ارائه می شود. در واقع بعضی از آژانس های هواپیمایی چارتر کننده اگر نتوانند تمامی صندلی های تور خود را به فروش برسانند در لحظات آخر صندلی های خالی باقی مانده را با تخفیفاتی به علاقه مندان سفر در دقیقه نود ارائه می کنند. از این رو این افراد می توانند سفر را با هزینه های کمتر و در عین حال با همان کیفیت تجربه کنند. اگر اهل سفرهای لوکس باشید، تور لاکچری مشهد نیز یکی از گزینه ها خواهد بود. می توانید بهترین هتل های پنج ستاره ایران را در این شهر پیدا کنید و البته، بهترین پروازها به مقصد مشهد برگزار می شود. 

هزینه-سفر-به-مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

به طور کلی آب و هوای مشهد به دلیل قرار گیری در شمال شرقی ایران سرد و خشک است. مشهد تابستان ها هوای گرم و نسبتا خشکی دارد و زمستان های آن بسیار سرد است. بهترین زمان سفر به مشهد اواسط بهار و اوایل پاییز است. در این زمان ها هوا معتدل است و از سرمای طاقت فرسا خبری نیست. اگر خیلی از هیاهو و شلوغی خوش تان نمی آید می توانید زمان های کم توریست را انتخاب کنید. فصل زمستان به دلیل سردی هوا مسافر کمتری دارد. همین طور اوایل مهر و فصل امتحانات حجم سفرهای تفریحی کاهش می یابد. در این زمان ها می توانید قیمت های مناسب تری پیدا کنید.

بهترین-زمان-سفر-به-مشهد

بهترین راه سفر به مشهد

بهترین راه سفر به مشهد استفاده از هواپیما است. سفر هوایی نهایتا یک ساعت و سی دقیقه طول می کشد. اغلب پکیج های تور داخلی نیز برای مشهد سفر هوایی را در نظر گرفته اند. سفر هوایی راحت ترین نوع سفر است و کوتاه بودن زمان پرواز باعث می شود تا حتی بتوانید دو روزه هم برنامه ریزی سفر داشته باشید. البته برای سفر به مشهد تورهای زمینی را هم می توانید انتخاب کنید.

سفر زمینی هم با اتوبوس و  هم با قطار امکان پذیر است. هزینه این دو نسبت به سفر هوایی ارزان تر می شود. منتها طولانی تر است. سفر با قطار در مقایسه با اتوبوس راحت تر است. بعضی شرکت های قطار درجه کیفی مختلفی دارند. با انتخاب نوع بلیط قطار می توانید خدمات متنوعی در سفر داشته باشید. به ویژه در مسیر تهران مشهد قطارهای لوکس و باکیفیتی فعال هستند و سفر لذت بخشی را برای مسافران فراهم می کنند. سفر با خودروی شخصی نیز یکی از گزینه ها است که برخی از افراد احساس راحتی بیشتری با آن دارند. 

خدمات تور مشهد

تورهای گردشگری پکیج های مختلفی دارند که خدمات تور در تمام آن ها مشترک است. اصلی ترین خدمات تور شامل بلیط رفت و برگشت، اقامت در هتل، ترانسفر، بیمه سفر و گشت شهری است. نحوه رزرو تور مشهد به گونه ای است که می توانید پکیج مناسب با بودجه تان را رزرو کنید. در واقع می توانید هتل و پرواز را خارج از پکیج انتخاب کنید. مهمترین مزیت سفر به تور، برنامه ریزی بدون دغدغه است. در واقع در این سفرها برنامه ریزی را به دست کارشناسان باتجربه می سپارید و خودتان بدون هیچ نگرانی آماده سفر می شوید. آژانس ها تعاملاتی با شرکت های هواپیمایی و هتل ها دارند و می توانند بهترین آفرها را به شما ارائه دهند. 

خدمات-تور-مشهد

تفریحات و جاهای دیدنی مشهد 

خراسان رضوی یکی از استان های مهم و توریستی کشورمان است که شهر مشهد را در خود جای داده است. مشهد 351 کیلومتر مربع از سرزمین ایران را به خود اختصاص داده که همین امر سبب شده تا به عنوان دومین کلان شهر ایران بعد از تهران شناخته شود. شهر مشهد جاذبه های دیدنی زیادی دارد. کوه سنگی، آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادر شاه، پارک وکیل آباد، منطقه طرقبه و شاندیز از معروف ترین دیدنی ها و تفریحگاه های مشهد هستند. اغلب گردشگران تور مشهد نیز به سراغ همین جاذبه ها می روند. در حالی مشهد جاذبه های زیاد دیگری نیز دارد که شاید خیلی شناخته شده نباشند. روستای زشک که در 20 کیلومتری مشهد قرار دارد یکی از زیباترین مناطق این شهر است. شاید نام این روستا را به اندازه سایر جاذبه های مشهد نشنیده باشید اما جای بسیار زیبایی است.

در حوالی این روستا، روستای دیگری به نام کنگ وجود دارد که به ماسوله خراسان معروف شده است. از نظر ظاهر بناهای این روستا درست شبیه به ماسوله اند؛ یعنی به صورت پلکانی ساخته شده اند. این روستا قدمتی بیش از هزار سال دارد و یکی از زیباترین مناطق استان خراسان است. اگر اهل طبیعت گردی و دیدن آثار و مناطق تاریخی باشید تور مشهد در بین تورهای داخلی می تواند انتخاب خوبی برای تان باشد.

جاهای-دیدنی-مشهد

خانه ملک، غار بیمار آب، باغ ملی، غار مغان، حمام مهدی قلی بیک، کلیسای مسروپ قدس، باغ گیاه شناسی، بند گلستان، پارک هفت جوض، دریاچه چشمه سبز، موزه نان و پارک علمی پروفسور بازیما از سایر جاهای دیدنی مشهد است. بد نیست بدانید پارک علمی پروفسور بازیما اولین پارک موضوعی ایران است که فرصت خوبی برای تفریح و بازی در کنار علم و دانش فراهم کرده است.

پارک های آبی مشهد از معروف ترین تفریحات این شهر هستند. این پارک های آبی از بهترین نمونه های آن در سراسر کشور هستند. سرزمین موج های آبی اولین و بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده کشور محسوب می شود.

کوه سنگی نیز یکی از جاهای دیدنی مشهد نیز شناخته می شود. این پارک مجموعه از چند رستوران، آمفی تئاتر، شهربازی سرپوشیده و روباز، زمین ورزشی و ... دارد که فرصت خوبی برای تفریح اهالی مشهد و گردشگران فراهم کرده است. پارک علمی پروفسور بازیما یکی از هیجان انگیزترین پارک ها به ویژه برای کودکان و نوجوانان است. در این پارک مجموعه هایی از بازی های مجازی، پرتاب دارت، بازی های تعاملی، شبیه ساز زمین لرزه و ... وجود دارد. همین طور بخش هایی علمی برای سرگرمی و آموزش دارد. تفریحات تور مشهد به همین چند مورد ختم نمی شود. پارک ملی چهل بازه، مجموعه تفریحی سد چالیدره، شهربازی هپی لند، پیست اسکی شیرباد و چندین تفریحگاه دیگر در مشهد وجود دارد.

بهترین مراکز خرید مشهد

مشهد چندین مرکز خرید و بازار بزرگ دارد. گردشگران مشهد زیاد هستند و از آن جایی که اغلب افراد دوست دارند از سفرشان سوغاتی بیاورند، بازارهای مشهد رونق خوبی دارد. بازار رضا که در کنار حرم امام رضا قرار دارد یکی از معروف ترین بازار های مشهد است. این بازار به دلیل نزدیکی به حرم پذیرای زائرین زیادی است. بازار شکل سنتی خودش را حفظ کرده است. در آن می توان انواع سوغاتی های مشهد مانند زعفران، نبات، زرشک، تسبیح، جا نماز، پارچه، نقره جات و ... را پیدا کرد.

الماس شرق یکی از مجتمع خریدهای معروف مشهد است. این مرکز خرید چند طبقه وسعت زیادی دارد و همه چیز در آن پیدا می شود. از سوغاتی های مشهد گرفته تا انواع لباس و پوشاک. علاوه بر فروشگاه ها این مجتمع یک شهربازی سرپوشیده، عکاسخانه سنتی، سینما پنج بعدی، اکواریوم و چندین کافه و رستوران سنتی و مدرن دارد. از دیگر مراکز خرید مشهد می توان به بازار فردوسی، بازار بعثت، بازار گوهر شاد، بازار حافظ و مجتمع تجاری وصال، فیروزه، کیان سنتر، پروما، آرمان و بسیاری دیگر اشاره کرد.

بهترین-مراکز-خرید-مشهد

بهترین هتل های مشهد

  • هتل درویشی
  • هتل بین المللی قصر
  • هتل الماس
  • هتل کیانا
  • هتل کیان
  • هتل فجر 
  • و ... 

در مشهد هتل و اقامتگاه های زیادی وجود دارد. از هتل های پنج ستاره  لوکس گرفته تا اقامتگاه های معمولی و ساده. هتل های مشهد بسته به خدمات و کیفیت شان قیمت های مختلفی دارند. در تور لاکچری مشهد هتل های پنج ستاره و درجه یک در نظر گرفته شده اند که البته هزینه بیشتری دارند. برای تور اقتصادی مشهد نیز هتل های دو تا چهار ستاره انتخاب بهتری هستند. بعضی از هتل های معروف مشهد در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارند و از طبقات بالایی آن ها حرم دیده می شود.

جدای از کیفیت و میزان خدمات هتل های پنج ستاره، مشهد چندین هتل بسیار لوکس نیز دارد. هتل درویشی یکی از لوکس ترین هتل های مشهد است. هتل لوکس درویشی سال 90 در 25 طبقه بنا شد. این هتل بلندترین هتل مشهد نیز هست. هتل در بلوار امام رضا واقع شده است و دسترسی خوبی به حرم دارد. هتل مدینه الرضا، پردیسان، هتل بین المللی قصر، هتل الماس 1 و هتل الماس 2 از هتل های لوکس و پنج ستاره مشهد هستند. چندین رستوران و کافی شاپ، سالن ورزشی، استخر، سالن اجتماعات، تالار ورزشی، خدمات خشک شویی و ... از ویژگی های این هتل ها است. البته طبیعتا نسبت به خدمات و امکانات شان هزینه بیشتری هم دارند.

برای اقامت ارزان تر می توانید به سراغ هتل های چهار و سه ستاره بروید. البته قیمت این هتل ها در رنج متوسط قرار دارد. با این حال در بین آن ها نیز بسته به کیفیت شان کمی تفاوت نرخ دیده می شود. هتل پارسه، هتل آفتاب شرق، هتل پارمیدا و هتل کیان از جمله بهترین هتل های سه ستاره مشهد هستند. هتل های دو و تک ستاره و هتل آپارتمان ها گزینه مناسب تری برای سفری ارزان هستند.

بهترین-هتل-های-مشهد

در نهایت می توان گفت تور مشهد یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن تعطیلات است؛ سفری که در آن هم حظ معنوی می برید و هم با رفتن به مراکز تفریحی لحظات شادی را تجربه خواهید کرد. این شهر در میان تمامی مناطق ایران بیشترین تعداد گردشگر را به خود جذب می کند و بنابراین، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی را نیز در اختیار مسافران قرار می دهد. برای سفر به مشهد گزینه های مختلفی در اختیارتان خواهد بود. برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر و همچنین برنامه ریزی سفر، با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

منبع : تور مشهد

۳ بازديد

قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس است و هر ساله گردشگران بسیاری راهی این جزیره زیبا می شوند. قشم به جزیره عجایب هفتگانه ایران نیز شهرت دارد. این عنوان از جاذبه های بی نظیری مانند دره ستارگان می آید. در سال های اخیر توسعه و پیشرفت امکانات در این جزیره، باعث شده که تور قشم در میان انواع تور داخلی پرطرفدار باشد. با ما همراه باشید تا تمامی اطلاعات سفر به قشم را در اختیارتان قرار دهیم.

همه-چیز-درباره-تور-قشم

راهنمای سفر به قشم

قبل از معرفی این جزره زیبا، بهتر است ابتدا اطلاعات مهم سفر به قشم را بررسی کنیم:

  • پیش شماره قشم: ۰۷۶
  • مدت زمان سفر هوایی: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • مدت زمان سفر زمینی با خودرو شخصی: ۱۴ ساعت تا بندرعباس
  • مدت زمان سفر زمینی با قطار: ۱۹ ساعت تا بندرعباس

جزیره قشم با وسعت 1491 کیلومتر مربع  واقع در تنگه هرمز و استان هرمزگان بزرگترین جزیره خلیج فارس فارس و ایران است. شاید برای تان جالب باشد که بدانید مساحت قشم ده برابر کیش و دو و نیم برابر کشور بحرین است. در زمان ساسانیان به ابرکاوان معروف بوده، این واژه در فارسی میانه به معنای از تبار کاوه است. جزیره قشم با بندرعباس، جزیره هرمز، جزیره لارک، هنگام، جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی همسایه است.

در سال های اخیر با رونق گرفتن تورهای مسافرتی، میزان گردشگر در این جزیره بیشتر شده و تور قشم به عنوان یک تور داخلی پرطرفدار مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین توجه به این نکته ضروری است که برای رزرو تور قشم، بلیط، هتل و اقامت خود حتما از قبل برنامه ریزی کنید تا دچار مشکل نشوید.
 به جهت قرارگیری جزیره قشم در قسمت جنوبی ایران و گرم و شرجی بودن آن، تقاضای سفر در فصول سردتر و روزهای نوروز بیشتر است. بنابراین بهتر است در این فصول، از قبل  برنامه ریزی دقیق و مناسبی برای رزرو تور قشم در نظر داشته باشید. 

راهنمای-سفر-به-قشم

هزینه سفر به قشم

هزینه سفر به قشم به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی چون نحوه انتخاب وسیله نقلیه، اقامت، فصل سفر و ... نحوه انتخاب هرکدام رابطه مستقیمی در تغییر هزینه های سفر شما دارد. در بحث ترانسفر، سفر با قطار نسبت به سفر هوایی مقرون به صرفه تر اما طولانی تر است. طبیعتا سفرهای طولانی خستگی و کسالت زیادی دارند. سفر هوایی اما آسان تر ولی کمی گران تر است. البته به راحتی و آسایش سفر می ارزد. 

شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود، تور انتخابی خود را، از طریق آژانس رزرو کنید. برای رزرو تور ارزان قشم، می توانید این تور را در فصول گرم سال و زمانی که تقاضا برای سفر کمتر است پیدا کنید. هیچ وقت تور لحظه آخری قشم را فراموش نکنید، تورهای لحظه آخری در تمام طول سال ارائه می شوند. البته طبیعی است که در فصل های کم توریست میزان آفرها و تخفیف ها بیشتر است. 

هزینه-سفر-به-قشم

بهترین زمان سفر به قشم

به علت قرارگیری این جزیره در بخش جنوبی کشور، آب و هوای قشم گرم و شرجی است. بیشترین دمای ثبت شده در قشم 46 و کمترین میزان دمای آن26 درجه است. از اواسط اردیبهشت تا اواخر شهریور ماه هوا گرم می شود. البته با در نظر گرفتن حالت شرجی هوا، تحمل گرما سخت تر هم می شود. با توجه این موضوع، بهترین زمان سفر به قشم، فصول سرد سال است که مطبوع ترین هوا برای گشت و گذار و تفریح را دارد. در این فصول شما می توانید از هوای دلپذیر این جزیره، خرید، تفریحات و قدم زدن در سواحل زیبای قشم و همچنین از تماشای شنای دسته جمعی دلفین ها لذت ببرید.

با این حال، فصل های گرم نیز جذابیت خود را برای سفر دارند. اگر عمده قصد شما از سفر به قشم، خرید باشد این فصل ها می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. در فصل تابستان و گرما تعداد گردشگر کم می شود بنابراین فروشندگان تخفیفات خوبی برای اجناس خود در نظر می گیرند. همچنین قشم دارای پاساژهای لوکس و بزرگ و مراکز خرید رو بسته با تهویه مناسب و خنک است؛ بنابراین با خیال راحت می توانید به خرید بپردازید.

دوست داران غواصی نیز می توانند دراین فصل که دمای آب بالاست به غواصی بپردازند زیرا در فصول سرد دمای آب پایین می آید و برای غواصی مناسب نیست. در اواخر اردیبهشت ماه نیز فصل تخم ریزی لاکپشت های پوزه عقابی فرا می رسد. این موقعیت خوبی برای گردشگری است. بنابراین هر زمان از سال با توجه به نیاز و خواسته تان می توانید برای رزرو تور قشم اقدام کنید.

بهترین-زمان-سفر-به-قشم

بهترین راه سفر به قشم

بهترین، راحت ترین و سریع ترین راه برای سفر، به خصوص برای مسیرهای طولانی سفر هوایی است. بنابراین برای رفتن به قشم و با در نظر گرفتن مسیر طولانی آن، بهترین و معقول ترین انتخاب، سفر با هواپیما است. مسیر تهران قشم  با هواپیما کمتر از دو ساعت به طول می کشد. بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای رفتن به سفر های کوتاه چند روزه باشد. بیشتر آژانس های گردشگری نیز این گزینه را در پکیج تورهای خود در نظرگرفته اند.

از دیگر راه ها برای سفر به قشم، راه زمینی است که می تواند با خودرو شخصی، اتوبوس و یا قطار باشد. در سفر با قطار که گزینه راحت تری نسبت به دو مورد قبل به نظر می رسد مسافت تهران تا قشم چیزی حدود بیست ساعت به طول می انجامد. این گونه سفر می تواند سفری خسته کننده به حساب بیاید، به خصوص وقتی زمان کمی برای تعطیلات و سفر دارید. برای سفر با قطار باید در نظر بگیرید که رفت و برگشت شما حدود 40 ساعت طول می کشد. با خودرو شخص نیز مسیر و ساعت های طولانی را باید صرف رسیدن به قشم کنید. اگر این کار را برای خرج کمتر انجام می دهید، باید بگویم که اشتباه می کنید. چرا که با در نظر گرفتن هزینه های جانبی و بنزین، خرج سفر خیلی فرقی نمی کند و فقط خستگی بیشتری برای تان خواهد داشت. البته اگر به سفرهای جاده ای و گشت و گذار در شهرهای مختلف علاقه داشته باشید، سفر به قشم برای تان جذاب خواهد بود. توجه داشته باشید که هم برای سفرهای زمینی و هم برای سفر با هواپیما می توانید تور ارزان قشم پیدا کنید و برنامه ریزی را به کارشناسان آژانس ها بسپارید.

خدمات تور قشم

برای تور قشم، آژانس های مسافرتی با در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مشتری خود، پکیج های متنوعی را در نظر می گیرند. بیشتر خدمات این پکیج ها مشابه است و تنها تفاوت آن ها در نحوه ارائه و کیفیت خدمات متناسب با سلیقه و نیاز مشتری است. شما می توانید با درنظر گرفتن بودجه و نیاز خود، یکی از این پکیج ها را برای سفر به قشم انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید. این خدمات در همه پکیج ها شامل بلیط رفت و برگشت، اقامت، ترانسفر فرودگاه، بیمه سفر و گشت شهری است.

بهترین-راه-سفر-به-قشم

تفریحات و جاهای دیدنی قشم

قشم جاذبه های گردشگری و مراکز خرید فراوانی دارد. وجود مراکز خرید لوکس و اجناس نسبتا ارزان باعث شده میزان رزرو تور قشم نسبت به سایر تورهای داخلی روند افزایشی داشته باشد. از جاذبه های دیدنی این جزیره زیبا می توان به جنگل های حرا، غارخربس، بندر لافت، دره ستارگان، غار نمکی، جزیره نقره ای هنگام، جزایر ناز، سد گوران، تنگه چاهکوه، چاه های تل آب، سد و روستای گوران و دیگر مناطق جذاب و منحصر به فرد نام برد. شاید نتوان بین این همه شگفتی و دیدنی حق اولویت قائل بود زیرا هرکدام به نوبه خود بسیار شگفت انگیز و دیدنی هستند.

در توضیح و معرفی برخی از این مناطق می توان به جنگل های حرا اشاره کرد. این جنگل ها که عمری 30 تا 40 میلیون ساله دارند یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم به شمار می آیند. یکی از شگفتی های این جنگل ها رشد و سازگاری درختان در آب شور است. درختانی با ارتفاع 3 تا 6 متر که در هنگام بالا آمدن آب به زیر آب می روند و پس از فروکش کردن آب نمایان می شوند. همچنین این منطقه زیستگاه فصلی پرندگانی چون حواصیل، مرغ ماهیخوار، فلامینگو و .. است. در هنگام بالا آمدن آب شما می توانید با کرایه کردن قایق به گشت و گذار دراین جنگل های زیبا بپردازید. البته در تور قشم و شراکت با دیگر افراد می توانید کرایه را بین خودتان تقسیم کنید و گردشی مقرون به صرفه تر داشته باشید.

ژئوپارک قشم یکی دیگر از بخش های دیدنی این جزیره است که در بخش غربی واقع شده است. ژئوپارک به محوطه هایی گفته می شود که نشانگر تنوع زیستی و زمین شناختی کره زمین باشند. این پارک که تنها ژئوپارک خاورمیانه است در آثار یونسکو نیز به ثبت رسیده است. ژئوپارک دارای 25 ژئوسایت است؛ بعضی از آن ها عبارتند از جنگل های حرا، تنگه چاهکوه، روستای لافت، سواحل تخم ریزی لاکپشت ها، جزایر ناز، غار خربس.

تفریحات-و-جاهای-دیدنی-قشم

از آن جایی که قشم یک جزیره است پس می توان انتظار تفریحات آبی و هیجان انگیز را داشت. به جرات می توان گفت این تفریحات چیزی کمتر از تفریحات کیش ندارد. در بدو ورود شما می توانید به پارک زیتون بروید و از امکانات این پارک ساحلی و سواحل زیبای آن لذت ببرید. این پارک شامل خدمات تفریحی و مسافرتی متنوعی است. خدماتی چون پیست دوچرخه سواری، پیست اسکی، سینما چند بعدی، فضای بازی برای کودکان، آلاچیق و... اطراف پارک رستوران ها و مراکز خرید زیادی وجود دارد. می توانید هم به گشت و گذار بپردازید و هم غذاهای خوشمزه و سنتی قشم را امتحان کنید. 

یکی از تفریحات آبی قشم غواصی است. اگر به غواصی علاقه دارید می توانید با رفتن به مدرسه غواصی در پارک زیتون این تفریح هیجان انگیز را انجام دهید. نگران نباشید، اگر مبتدی هم باشید به شما 20 دقیقه آموزش داده می شود و پس از آن می توانید در عمق 5 متری به غواصی بپردازید. 

پاراسل سواری یکی دیگر از تفریحات قشم است. پاراسل، در واقع نوعی چتر است که به یک قایق متصل شده است. با استفاده از این وسیله می توانید به کمک چتر هنگام حرکت قایق به پرواز درآیید. این ارتفاع می تواند تا 200 متر هم بالا برود. شاتل سواری یکی دیگر از تفریحات آبی قشم است. این تفریح شامل یک تیوپ است که به وسیله قایق موتوری بر روی آب کشیده می شوید.  تفریحات آبی قشم بی شمار است. از دیگر تفریحات آبی قشم بنانا سواری، جت اسکی، فلای برد، اسکوتر زیردریایی و .... است که می توانند لحظات شاد و به یادماندنی را برای شما به ارمغان بیاورند.

بهترین مراکز خرید قشم

مراکز خرید قشم یکی از مهمترین جاذبه های این شهر محسوب می شوند. این مراکز خرید، می تواند شامل بازرهای سنتی تا پاساژها و مراکز خرید لوکس با امکانات متنوع باشد. بازار قشم یکی از قدیمی ترین مراکز خرید قشم است که از سال 1290 فعالیت خود را شروع کرد. این بازار که بافت سنتی خود را کماکان حفظ کرده شامل دالان های باریک و تو در تویی است که کالاهای متنوعی را ارائه می دهد. اگر به لباس های سنتی مردم بومی قشم علاقه مند هستید، حتما به این بازار سر بزنید. این لباس ها برای سوغاتی نیز انتخاب خوبی هستند.

سیتی سنتر از دیگر مراکز خرید قشم است. این مرکز خرید در واقع دو پاساژ، در دو طرف خیابان هستند که فاز اول و دوم آن به وسیله پلی سرپوشیده به هم متصل می شوند. این دو پاساژ شامل کالاهای متنوعی چون پوشاک، کیف، کفش و... هستند. همچنین امکانات و خدماتی چون سالن بیلیارد و بولینگ، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و... در این مجتمع ها ارائه می شود.

مرکز خرید دو دلفین درگهان یکی دیگر از مراکز پرطرفدار برای خرید است. این مرکز خرید لوکس، دارای پنج ورودی به سه خیابان است. در دو دولفین می توانید انوع پوشاک، ساعت های برند، لوازم ورزشی با کیفیت، سیسمونی، لوازم برقی و خانگی، لوازم آرایشی معتبر و ... را پیدا کنید.  مجتمع تجاری زمرد قشم، ستاره قشم، فردوسی، نخل زرین، مجتمع اطلس درگهان، بازار درگهان از جمله سایر مراکز خرید قشم هستند. پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، موبایل، وسایل برقی و خانگی، مواد خوراکی و هر آنچه نیاز دارید را می توانید در این مراکز خرید پیدا کنید.

بهترین-مراکز-خرید-قشم

بهترین هتل های قشم

  • هتل ژئوپارک
  • هتل ساحل طلایی
  • هتل سینگو
  • هتل آتامان
  • هتل خلیج فارس
  • هتل ارم
  • و ... 

یکی از مهترین قسمت های هر سفر  اقامت است چرا که بحث امنیت، آسایش، راحتی در سفر و در دسترس بودن خدمات مورد نیاز مطرح است. در سفر به قشم، هر فرد سلیقه متفاوتی برای انتخاب اقامت خود دارد. فردی مدرن بودن و امکانات هتل برایش مهم است، شخصی دیگر هزینه و مقرون به صرفه بودن هتل، دیگری دسترسی آسان به مراکز تفریحی و خرید و عده ای نیز منظره رو به دریا برای شان اهمیت دارد.
 باید بگوییم خبر خوب این است که در قشم به تناسب هر سلیقه ای هتل و اقامتگاهی وجود دارد. به عنوان مثال هتل ژئوپارک قشم و هتل ساحل طلایی قشم، گزینه های مناسبی برای منظره رو به دریا هستند. اگر اولویت اصلی شما تفریحات آبی است، هتل ساحل طلایی قشم، به دلیل نزدیکی به این امکانات تفریحی انتخاب مناسبی برای شما است.

اگر هم قصد اصلی تان خرید باشد، هتل سینگو قشم، واقع در منطقه درگهان و نزدیکی مراکز خرید یکی از گزینه های بسیار خوب است. هتل ایرمان نیز لوکس ترین هتل قشم، با طراحی داخلی مدرن و چوب نیز انتخاب مناسبی برای این نوع سلیقه است.  از دیگر هتل های قشم هم می توان به هتل ارم، یکی از بهترین هتل های جزیره، هتل خلیج فارس، هتل آرتا قشم، هتل ریحان، هتل فولتون و... اشاره کرد.

بهترین-هتل-های-قشم

در نهایت می توانیم بگوییم تور قشم گزینه ای است که تمامی سلیقه ها را راضی نگه می دارد. اگر با خانواده سفر می کنید و یک تعطیلات آرام می خواهید، اگر با دوستان تان به دنبال تفریحات و ماجراجویی های هیجان انگیز هستید، اگر از گشت و گذار در مراکز خرید لذت می برید یا به طبیعت گردی علاقه دارید؛ سفر به این جزیره زیبا می تواند خاطراتی به یاد ماندنی برای تان رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه رزرو تور قشم با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

منبع : تور قشم

۳ بازديد
وقتی برای سفرهای داخلی برنامه ریزی می کنید، شهرهای زیاد و جذابی در ایران محبوبیت ویژه ای برای مسافران دارند که می توانند مقصدی خاطره انگیز و عالی برای سفر بشمار روند؛ شیراز، شهری پرآوازه در کشورمان ایران است که با زیبایی های شگفت انگیز و مردمی خونگرم و مهربان خود نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان زبانزد همگان شده است. در شهر شیراز جاذبه هایی متنوع وجود دارند که از مکان های گردشگری و تاریخی گرفته تا جاذبه های طبیعی و باغ های ایرانی که هر کدامشان با زیبایی های محصور کننده خود در میان گردشگران داخلی و خارجی به شهرت جهانی رسیده است. در کل تور شیراز از آن جمله تورهای مسافرتی داخلی است که حال و هوای بسیار خوش و دوست داشتنی را در این شهر به شما هدیه می کند که بی شک سفری پر از آرامش و دلچسب در انتظار شماست.
 
تور شیراز 1

راهنمای سفر به شیراز

شیراز، مرکز استان فارس و از زیباترین و کهن ‌ترین شهرهای ایران برای تفریح و خوشگذرانی است. جاذبه های گردشگری شیراز، این شهر را به یکی از مقاصد موردعلاقه‌ گردشگران داخلی و خارجی بدل کرده است. حتی اگر قبلا هم با تور مسافرتی شیراز همراه شده باشید، باز هم سفر چند باره به این شهر جذاب خواهد بود و دیدنی‌ های این شهر به قدری زیاد و متنوع اند که یک سفر برای لذت بردن از تمامی آن‌ها کافی نیست. 
 
همچنین وجود باغ‌ های ایرانی و مکان‌ های تاریخی با معماری اصیل و هوای دلچسب و مطبوع با رایحه‌ بهار نارنج، همگی باعث شده اند تا قدم زدن در کوچه پس کوچه‌ های شیراز و تماشای هنر اصیل ایرانی را به یکی از جذاب ترین تجربه‌ های سفر هر گردشگر و مسافری از هر جای دنیا تبدیل کنند.
 
تور شیراز 2

هزینه سفر به شیراز

خوشبختانه شهر شیراز، از آن دسته شهرهایی می باشد که با هر بودجه ‌ای، می ‌توانید براحتی به آن‌ سفر کنید و خیالتان بابت هزینه های سفرتان راحت باشد. در شیراز از هتل ‌های لوکس گران قیمت تا اقامتگاه ‌های بومگردی و انواع رستوران در هر طیف قیمتی در دسترس شما خواهند بود و شما گردشگران عزیز با توجه به بودجه‌ خود، می‌ توانیداین امکان دارید که سفری لوکس یا سفری کاملا اقتصادی و به‌ صرفه را تجربه کنید. در ادامه می ‌توانید هزینه ‌های سفرتان به شیراز را با بررسی هزینه‌ ها و انتخاب نوع هتل محل اقامت یا اقامتگاه، هزینه ‌های خورد و خوراک، سوغاتی و بازار و... پیش ‌بینی دقیقی داشته باشید. در نهایت شیراز، از آن دسته شهرهایی است که با هر بودجه ‌ای، می ‌توانید به آن‌ ها سفر کرد و بی دغدغه بازگردید.
 
تور شیراز 3

بهترین زمان سفر به شیراز

فصل زیبای اردیبهشت می تواند به عنوان بهترین زمان سفر به شیراز نامبرده شود. چرا که هم شکوفه های بهارنارنج، گل های رز و نرگس و بابونه زیبایی بسیار زیادی به این شهر هدیه کرده و هم از لحاظ هزینه اقامت نیز در حد معمول می باشد. از سمتی دیگر هم از شلوغی زمان نوروز و گرمای کلافه کننده تیر و مرداد هم خبری نیست و شما با خیال راحت می توانید تمامی جاذبه های این شهر را ببینید. همچنین در فصل زمستان تورهای شیراز نیز به دلیل کم شدن تعداد مسافر از لحاظ قیمت ها بسیار مقرون به صرفه خواهد شد.
 
تور شیراز 4

بهترین راه سفر به شیراز

خرید بلیط هواپیما شیراز اولین روش سفر به این شهر است که در مقایسه با روش های دیگر سریع تر و آسان تر و البته گران تر می باشد. شما می توانید از بیشتر شهرهای ایران با هواپیما به شیراز پرواز داشته باشید؛ مثلا از تهران تا این شهر چیزی در حدود 1 ساعت را در مسیر هستید و ضمن اینکه تنوع ایرلاین های ارائه دهنده پرواز شیراز چندان زیاد است؛ شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان، کیش ایر و زاگرس به سمت شیراز پرواز دارند.
 
خوب اگر سفر زمینی به شیراز را انتخاب کنید که در این روش با استفاده از اتومبیل شخصی و با توجه به گذر از شهرهایی زیبا و تاریخی و مناظر طبیعی که در پیش رو دارید، هیجان انگیزترین نوع سفر برای مسافران می باشد. سفر زمینی از مبدا تهران، با گذر از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده، منطقه‌ تاریخی ایزدخواست و سپس شهر مرودشت همراه خواهد بود. ضمنا بازدید از دیدنی ‌ها و طبیعت این شهرها و مناظر بکر و زیبای بین راه، تجربه‌ سفری بسیار خاطره انگیز و به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 
بنابراین سفر زمینی به شیراز با اتوبوس و قطار برای علاقه مندان امکان ‌پذیر است. سفر به شیراز به‌ وسیله‌ اتوبوس، همه روزه از پایانه ‌های جنوب، غرب و بیهقی برای شما انجام می ‌شود و نیز اگر به سفر با قطار علاقه مندید، شهر شیراز دارای ایستگاه راه ‌آهن هم می باشد و همه روزه قطارهایی لوکس، 4 تخته و 6 تخته، از تهران به مقصد شیراز حرکت دارند.
 
تور شیراز 5

خدمات تور شیراز

هماهنگی های سفر نیاز به صرف هزینه و وقت دارد. پیدا کردن مناسب ترین بلیط (هواپیما، اتوبوس و قطار)، بررسی و انتخاب هتل و ... بخشی از برنامه ریزی های سفر است. البته که در سفرهای خارجی معمولا همه چیز زمان بیشتری را می طلبد و گردشگران را دچار مشکل و تردید می کند. خوب بهترین انتخاب برای سفرهای داخلی، سفر با تورهای گردشگری و مسافرتی است. تورها قطعا کار شما را راحت کرده و دغدغه های شما را برطرف میکند و با ارائه پکیج های متنوع، همه چیز را از قبل شسته و رفته در اختیار دارید. در سفر با تور شیراز تمام کارها به عهده آژانس هواپیمایی شماست. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، راهنمای شهری و بیمه سفر و... را می توان از جمله خدمات مجموعه مسافرتی مسیر سبز نام برد. 
 
تور شیراز 6

تفریحات و جاهای دیدنی شیراز

شیراز، یکی از اصلی ترین قطب ‌های گردشگری منحصر به فرد در ایران برای توریست ‌های داخلی و خارجی است. این شهر اهمیت تاریخی بسیار قابل توجهی دارد و سابقه‌ مکان های دیدنی اش به عهد ساسانیان میرسد. در بدو ورود به شهر شیراز، اولین اثر ارزشمند تاریخی، یعنی دروازه قرآن را می بینید که از شاهکارهای دوران دیلمیان می باشد.
 
شیراز شهر شعر و ادب پارس است که بخش اعظمی از شهرت و محبوبیتش را مدیون آرامگاه‌ های شاعران بزرگ است. حافظیه یا آرامگاه حافظ شیرازی، لسان الغیب، در بلوار گلستان شیراز قرار دارد که یکی از پربازدیدترین مکان های دیدنی این شهر است. سعدیه یا آرامگاه سعدی که درست در دامنه‌ کوهی در شمال شرقی شیراز نیز یکی دیگر از این همین مکان هاست که سر زدن به آن ‌ها تجربه‌ بسیار منحصر به فردی میشود. همچنین آرامگاه خواجوی کرمانی که در بدنه‌ غربی تنگه الله اکبر شیراز و مشرف به دروازه قرآن جای گرفته است.
 
تور شیراز 7
 
همچنین آرامگاه شاهچراغ، درست در مرکز شیراز قرار دارد و از چذاب ترین اماکن مذهبی و یکی از قطب ‌های گردشگری زیارتی کشور بشمار می رود. شیراز شهر گل و باغ‌ های ایرانی است؛ این شهر زیبا باغ های منحصر به فردی را در خود جای داده است. باغ ارم یا باغ گیاه ‌شناسی که سرونازش و باغ گل‌ های رز آن شهرت جهانی را به خود اختصاص داده است. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به: 
  • تخت جمشید ، نماد تاریخ ایران
  • حافظیه ، آرامگاه لسان الغیب
  • ارگ کریم ‌خانی ، دژ محافظ شهر
  • باغ ایلخانی؛ باغ درختان کهن
  • موزه سنگ و گوهر دریای نور
  • نقش رستم
  • باغ جهان نما شیراز
  • باغ نارنجستان قوام ، باغ باصفای قاجاری
  • بازار وکیل ، لذت خرید از حجره‌های سنتی و... اشاره کرد.

تور شیراز 7

بهترین مراکز خرید شیراز

  • مجتمع تجاری - تفریحی هامون | Hamoon Shopping Mall
آدرس: ایران – فارس – شیراز بلوار ستارخان، قبل از خیابان عفیف آباد
 
  • مجتمع بزرگ زیتون فارس
آدرس: ایران – فارس – شیراز چهاراه پانزده خرداد
 
  • مجتمع تجاری ستاره فارس
آدرس: ایران – فارس – شیراز خیابان عفیف آباد
 
  • مجتمع تجاری تفریحی خلیج فارس
آدرس: ایران – فارس – شیراز ابتدای ورودی شهر جدید صدرا
 

بهترین هتل های شیراز

وجود تنوع در نوع و قیمت هتل و اقامتگاه‌ ها در شیراز، دست شما را در انتخاب بسیار باز گذاشته است. شیراز شهری توریستی و پر ترددی است و به همین علت، تنوع بسیار در نوع و قیمت هتل و اقامتگاه‌ها در شیراز، دست شما را در انتخاب بسیار باز خواهد گذاشت. برای اقامت در شیراز شما گزینه ‌های زیاد و تنوع قیمت بسیاری را پیش رو دارید که می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب های جذابی داشته باشید. از هتل های مطرح و معروف این شهر می توان به : هتل پارس شیراز | Pars Hotel، هتل آپارتمان جام جم شیراز | Jaamejam Hotel، هتل رز ریحان شیراز | Rose Reyhan Hotel Apartment و... اشاره کرد.

منبع : تور شیراز
۲ بازديد

شهر بندری چابهار درست در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند جای خوش کرده است. این شهر تنها بندر اقیانوسی ایران بوده و در لنگرگاه آن کشتی ‌های اقیانوس ‌پیما هم می ‌توانند پهلو بگیرند. همچنین بندر چابهار یکی از اصلی ترین مناطق آزاد ایران میباشد و از آنجایی که نزدیک ‌ترین مسیر برای کشورهای آسیای میانه برای دسترسی به آب ‌های آزاد است، موقعیت استراتژیک ویژه‌ و منحصر به فردی دارد. بی شک خرید تور چابهار راحت ‌ترین گزینه برای سفر به این شهر به حساب می آید و تنها کافیست در گوشی ‌تان یک جستجویی بکنید یا تلفن را بردارید و با یکی از آژانس ‌های مورد نظرتان تماس بگیرید و تور چابهار خود را خریداری نمایید. در سفر با تور چابهار تنها کاری که باید بکنید پرداخت هزینه است، بقیه کارها را اپراتور تور شما براحتی برای شما انجام می ‌دهد، بدون هیچ دغدغه ای بلیط‌ پرواز و هتل ‌تان آماده می شود و برایتان گشت داخل شهر و جاذبه‌ های چابهار را برنامه ریزی می کنند و شما را راهی می کنند.

تور چابهار 1

جالب است بدانید که مجموعه مسافرتی مسیر سبز علاوه ‌بر معرفی جاذبه ‌های گردشگری تمامی شهرهای ایران و جهان و راهنمای سفر به‌ آن‌ ها به معرفی بهترین تورهای مقاصد داخلی و خارجی نیز پرداخته است ازاین جهت شما علاقه مندان  این امکان را دارید که متنوع ترین تورهای مسافرتی چابهار خود را از طریق سایت مسیر سبز به ‌راحتی جست ‌و جو کنید، از میان فهرست تورهای متنوع این آژانس معتبر، بهترین تورها را مشاهده و قیمت آن‌ ها را با هم مقایسه کنید و درنهایت ارزان ‌ترین تور چابهار را برای سفر انتخاب کنید.

راهنمای سفر به چابهار

بندر آزاد چابهار یا همان شهر همیشه بهار، به‌ دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و جاذبه‌ های شگفت انگیز و متنوع طبیعی و فرهنگی ‌اش، به یکی از جذاب ‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده و حرف های زیادی برای گفتن دارد. چابهار، از شهرهای جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی کشور میباشد و این شهر در ساحل دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد و موقعیت راهبردی و بازرگانی بسیار خاص و منحصر به فردش، تنها یکی از ویژگی‌ هایی مهمی است که باعث اهمیت بسیار این منطقه گشته است. شما با انتخاب تور چابهار می ‌توانید به این شهر بندری زیبا به ‌راحتی سفر کرده و از مکان های بکر و دیدنی چابهار، بازدید کنید و از آب و هوای بسیار مطبوع آن در فصول پاییز، زمستان و بهار نهایت لذت را ببرید. 

تور چابهار 2

همچنین وجود طبیعت بکر و اقلیم آب و هوایی خاص و معتدل منطقه و همیشه بهاری بودنش، دیگر دلیل جذب گردشگران داخلی و توریست های خارجی به این منطقه می باشد. به همین علت است که این شهر را چابهار یا " چهار بهار " هم می نامند. چابهار علاوه ‌بر طبیعتی بکر و جذاب، دارای پیشینه‌ ای تاریخی و فرهنگی بسیار غنی و پربار است و مهمتر اینکه به قدری میراث فرهنگی زیبا و ناشناخته ای را در خود دارد که سفر شما را به یکی از جذاب ‌ترین سفرها با تجربیان جدید تبدیل کند. برای اطلاع از جزئیات و چگونگی سفر به این منطقه‌ خاص و لذت بردن از جاذبه ‌های طبیعی و فرهنگی ‌اش، این مطلب را دنبال کنید.

هزینه سفر به چابهار

سفر به شهر زیبای چابهار، باتوجه‌ به امکانات مورد نظر و نوع سفری که مدنظر و انتخابتان است، با هر هزینه‌ ای قابل انجام خواهد بود. با کمترین هزینه هم شما عزیزان می ‌توانید به چابهار سفر کنید. علاوه‌ بر هزینه‌ رفت و برگشت و حمل ‌و ‌نقل عمومی در چابهار، هزینه‌ های اقامتگاه و غذا را نیز در پیش رو خواهید داشت که اگر از قبل مورد بررسی قرار داده شوند و برنامه ریزی مالی کنید، به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد و به‌ سادگی می ‌توانید هزینه ‌های ثابت سفر را برآورد کنید و مطابق با آن جلو بروید.

همچنین شما می توانید در ایام تعطیلات و فصولی که هوا مطبوع و مناسب است، با تور چابهار سفر کنید. در ضمن قیمت تور چابهار به عوامل مختلفی مانند فاصله مبدا شما تا چابهار، مدت تور، امکانات تور، محل اقامت و وسیله نقلیه تور مسافرتی شما ارتباط دارد.

تور چابهار 3

بهترین زمان سفر به چابهار

چابهار همان طور که از اسمش هم پیداست، در تمام فصول سال هوای معتدل و دلچسبی دارد. چابهار به دلیل وجود آب و هوای مدیترانه ای تغییرات دمایی چندان متغیری ندارد. موضوع جالب و قابل توجه اینکه تابستان های چابهار خنک است و زمستان هایش گرمتر از هر جای جنوب! خوب طبیعت چابهار شبیه جزایر سوماترا در اندونزی می باشد و شما مسافران می توانید هر زمان از سال که دوست داشتید برای خرید تور چابهار اقدام کنید، اما به دلیل شرجی بودن هوا، بهترین زمان سفر به چابهار از اواسط پاییز تا اوایل بهار می باشد.

بهترین راه سفر به چابهار

برای سفر به چابهار راه‌ های زیادی پیش رو دارید، شما هم می ‌توانید تور چابهار و بلیط هواپیمای این شهر را خریداری کنید، هم می ‌توانید خودتان با قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی دل به جاده ‌های این شهر جذاب بزنید و تازه های منحصر به فردی را کشف کنید. 

خوب اگر روش هوایی را انتخاب کردید باید اول بلیط هواپیمای به مقصد چابهار را بخرید. سایت مسیر سبز با بهترین قیمت بلیط همیشه در دسترس شما می باشد. در ادامه اینکه سفر به چابهار با هواپیما حدود یک ساعت و نیم زمان می برد و قیمت بلیط هواپیمای چابهار بسته به کلاس پروازی و نوع ایرلاینی که انتخاب میکنید متفاوت است. البته برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما می ‌توانید روی بلیط ‌های لحظه آخری چابهار هم حساب باز کنید. ضمنا برای اقامت هم می ‌توانید هم سراغ هتل های خوب این مقصد بروید و هم اقامتگاه‌ های بومگردی و محلی که بیشتر حال و هوای چابهار را القا میکنند.

تور چابهار

همچنین روش های دیگر سفر به چابهار می تواند با قطار یا اتوبوس یا ماشین شخصی شما باشد که برای سفر شخصی البته گزینه ارزان ‌تری مثل اتوبوس را هم دارید. نکته مهم اینجاست که فقط امکان دارد که فاصله تهران تا چابهار که حدود 19 ساعت و نیم است برایتان طولانی و کمی خسته کننده باشد، اما قطعا زیبایی‌ های مسیر و تجربه ‌های جدید این مدل سفر ارزش این راه طولانی را هم دارد. برای سفر به چابهار از مبدا تهران قطار مستقیمی وجود ندارد و شما اگر تصمیم دارید با قطار به چابهار سفر کنید بهتر است اول بلیط قطار تهران - بندرعباس را بخرید و بعد از بندرعباس با اتوبوس به چابهار سفر کنید. 

خدمات تور چابهار

هماهنگی های سفر نیاز به صرف هزینه و وقت دارد. پیدا کردن مناسب ترین بلیط (هواپیما، اتوبوس و قطار)، بررسی و انتخاب هتل و ... بخشی از برنامه ریزی های سفر است. البته که در سفرهای خارجی معمولا همه چیز زمان بیشتری را می طلبد و گردشگران را دچار مشکل و تردید می کند. خوب بهترین انتخاب برای سفرهای داخلی، سفر با تورهای گردشگری و مسافرتی است. تورها قطعا کار شما را راحت کرده و دغدغه های شما را برطرف میکند و با ارائه پکیج های متنوع، همه چیز را از قبل شسته و رفته در اختیار دارید. در سفر با تور چابهار تمام کارها به عهده آژانس هواپیمایی شماست. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، راهنمای شهری و بیمه سفر و... را می توان از جمله خدمات مجموعه مسافرتی مسیر سبز نام برد. 

تور چابهار 5

تفریحات و جاهای دیدنی چابهار

جاذبه ‌های گردشگری و تفریحی چابهار بسیار زیاد و متنوع هستند. از این بین می ‌توان به: کوه‌ های مینیاتوری و مریخی چابهار که در ایران بی ‌نظیر و شگفت انگیز هستند اشاره نمود و نیز علاوه بر آن پدیده موج فشان از معروفترین جاذبه‌ های توریستی در این شهر بشمار می رود. گل فشان یک پدیده ژئوتوریسم شگفت ‌انگیز در چابهار است. رودخانه باهوکلات که زیستگاه گاندو (کمیاب ترین تمساح)، تالاب صورتی لیپار که یکی از پنج دریاچه رنگی جهان شناخته می شود، کوه زیبای شهبازبند و قبرسان جن در دهکده تاریخی تیس، تلگراف خانه انگلیسی، قلعه پرتغالی ‌ها، اسکله کنارک و... از جمله جاذبه‌ های گردشگری و مهم چابهار هستند.

تور چابهار 6

بهترین مراکز خرید چابهار

چابهار با اجناس ارزان و فوق العاده با کیفیتی که دارد همیشه از بنادر محبوب‌ خانواده ‌های ایرانی محسوب می شود. در مراکز خرید و بازارهای چابهار، می ‌توانید اجناسی نسبتا ارزان و البته با کیفیت را براحتی پیدا کنید. ضمنا با گشت و گذار در بازار محلی چابهار (بی بی بازار یا همان دکه بازار چابهار)، می ‌توانید انواع صنایع دستی و محلی سیستان بلوچستان از جمله حنا، حصیر، پارچه ‌های رنگی، رزی دوزی و زیور آلات را شیدا کرده و بعنوان سوغاتی بخرید. البته در کنار گشت و گذار در بازارهای سنتی این شهر، لذت خرید در مراکز خرید چابهار را هم نباید از دست بدهید که از مراکز خرید مهم این شهر می توان به: مرکز خرید صدف، مرکز خرید چابهار، مرکز خرید پردیس، بازار ابریشم، بازار زنان، بازار سنتی و بازار زرگرها و... اشاره نمود.

بهترین هتل های چابهار

بعد از اینکه تصمیمتان را گرفتید که با چه وسیله ‌ای به چابهار سفر کنید، حالا نوبت آن است که تکلیف مکان اقامتتان را روشن کنید. می ‌توانیم به شما بگوییم که در کل پیدا کردن هتل در چابهار کار چندان سختی نیست؛ هتل‌ های محل اقامت چابهار بسیار زیبا و متنوع اند و باعث می شوند که یک خاطره عالی در سفرتان بسازید. تقریبا بیشتر هتل ‌ها امکانات و خدمات با کیفیتی به میهمانان‍شان ارائه می ‌دهند و بیشتر مسافران راضی به شهرشان بازخواهند گشت. 

هتل لیپار، هتل لاله چابهار، هتل فرودس چابهار، هتل جهانگردی چابهار، هتل سپیده چابهار، هتل شاهان، هتل ونوس، هتل آذین و هتل صدف از جمله معروف ‌ترین و بهترین هتل ‌های چابهار بشمار می روند. هر چند بر اساس کیفیت هتل به طور کلی می‌ توان گفت که آیا یک هتل خوب است یا نه و اما اینکه مناسب ‌ترین هتل برای شما کدام است! جواب همه این سوالات بستگی به بودجه و شرایط سفر شما مسافر عزیز دارد. 

منبع : تور چابهار

۱ بازديد

مالدیو یکی از رویایی ترین مجمع الجزایرهایی میباشد که در نزدیکی اقیانوس آرام جای گرفته است و لقب بهشت استوایی را در این منطقه به خود اختصاص داده است. مالدیو برای مسافرانی که می خواهند به سفری لوکس یا ماه عسل بروند بهترین و مناسب ترین گزینه است و می توانند با قدم زدن بر روی ماسه های سفید رنگ آن و سواحل شنی سفید آرامش توصیف نشدنی را تجربه و ایامی خاطره انگیزی را سپری کنند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره آن مقصد، جاذبه های تفریحی و بهترین زمان سفر الزامی است و همچنین چشم اندازی نسبت به هتل هاف مراکز خرید و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

بی شک تور مالدیو معمولا یکی از تورهای لاکچری و بسیار محبوب مسافران از سراسر دنیا بشمار می رود. اگرچه می توان با رزرو هتل های ارزان تر هزینه سفرتان را کاهش بدهید، اما اغلب مسافران قصد دارند از تعطیلات خود در مالدیو بیشترین و بالاترین لذت را ببرند. شما می توانید تور مالدیو خود را از آژانس مسافرتی مسیر سبز رزرو کنید و سفری به یادماندنی و آرامش بخشی را تجربه کنید.

تور مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو

چیزی که در مورد مقصد های توریستی باید در نظر داشته باشید، داشتن لیستی بلند بالا از مکان هایی که باید حتما ببینید و فعالیت هایی که می توان در آنها انجام داد و لذت برد میباشد. اما این در مورد تور مالدیو خیلی صدق نمی کند. کشور مالدیو مقصدی بسیار متفاوت است! مالدیو هر چند مقصدی ساده به نظر می رسد اما همانندی بهشت طبیعی در دنیا می درخشد. اگر به مالدیو سفر کرده باشید می دانید که بسیاری از عکس های شگفت انگیزی که از مالدیو دیده اید، بدون فتوشاپ هستند. 

همچنین هتل های این مقصد جدا از مناطق شهری و در واقع تفرجگاه هایی با امکانات رفاهی و تفریحی مفرح و بی نظیر می باشند. به فاصله چند قدم از محل اقامت شما ساحل و اقیانوس بی کران وجود دارد؛ سواحل شنی نرم با آب های فیروزه ای و درخشان اقیانوس همگی شما را مسحور خود میکند. در ساحل انواع ورزش ها و تفریحات آبی مثل: کایت سواری، موج سواری، ماهیگیری، غواصی و قایق سواری و... تعبیه شده است. ضمنا شما مسافران می توانید از اسپاهای حرفه ای و مشهور مالدیو لذت ببرید و یا به تماشای جست و خیز دلفین ها در غروب آفتاب بنشینید.

تور مالدیو

در کل مالدیو کشوری جزیره ‌ای در اقیانوس هند واقع در جنوب غربی هند قرار گرفته است و پایتخت آن ماله است که سابقا " کینگ آیلند " نامیده می شده است. جمعیت این کشور 328 هزار نفر است. ماله بزرگ ‌ترین شهر و مرکز تجاری مالدیو محسوب می شود که جمعیت آن حدود 104 هزار نفر می باشد و نیز جزایر مالدیو از مکان های هیجان انگیز و جذاب برای غواصان بشمار رفته و ایستگاه‌های غواصی زیادی در این جزایر برای علاقه مندان تعبیه شده است.

هزینه سفر به مالدیو

خوب بخش اعظم هزینه سفر به مالدیو مربوط به پرواز و رزرو هتل محل اقامت شماست! همچنین پرواز به مالدیو امکان دارد یکی از گرانترین هزینه‌ های سفر شما باشد. خوشبختانه بسیاری از ایرلاین ‌های منطقه ‌ای تخفیف ‌های خوبی برای پروازهای مالدیو در نظر می گیرند، برای مثال ایرلاین هایی همچون ایر آسیا یا هواپیمایی سریلانکا و... آفرهای جذابی را در بعضی از فصول سال عرضه می کنند. در مجموع اگر پروازتان از آسیا و خاورمیانه باشد، بسیار ارزان ‌تر برایتان تمام می ‌شود.

خوب در خصوص هتل محل اقامت در مالدیو باید بدانید که به غیر از پایتخت، هیچ هتلی در سایر مناطق مالدیو وجود ندارد. ریزورت‌ یا گردشگاه‌ ها، اماکن اقامتی مالدیو را تشکیل داده اند که ارزان ‌ترین آن‌ ها از حدود 900 روفیه‌ مالدیو در فصل ‌های لوسیزن هزینه دارد. در بیشتر ریزورت ‌ها، اتاق ‌های دوتخته روزانه 1500 روفیه قیمت دارند. همچنین بطور تقریبی تمام آن‌ ها امکانات تهویه مطبوع و وای فای رایگان دارند. 

اگر هم ترجیح می دهید در ریزورتی اقامت کنید که استخر شنا داشته باشد، باید چند هزار روفیه برای اقامت در آن پرداخت نمایید. البته به لطف قوانین جدید که به‌ منظور گسترش صنعت گردشگری تصویب شده، بسیاری از افراد نسبت به ساخت میهمان ‌خانه‌های شخصی در این منطقه اقدام کرده ‌اند و جزایر زیادی را در مالدیو می بینید که دارای میهمان ‌خانه هستند که هزینه‌ اقامت در این میهمان ‌خانه‌ ها به ازای یک اتاق و حمام اختصاصی، شبی 600 روفیه است که این هزینه شامل وای ‌فای و صبحانه هم می گردد.

تور مالدیو 3

ضمنا در ریزورت‌ ها هزینه ‌ای که پرداخت می کنید، شامل تمام وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌ ها می باشد. اگر هم در هتل ها و اقامتگاههای معمولی اقامت دارید، بدانید که در جزیره‌ اصلی ماله، می ‌توانید بازارهای محلی و رستوران‌ هایی پیدا کنید که غذاهای آن‌ ها معمولا در حدود 80 روفیه قیمت دارند.

بهترین زمان سفر به مالدیو

مالدیو مقصد گردشگری ساحلی  و آفتابی بی نظیر و زیبایی است و در تمام طول سال این امکان برای شما فراهم است که با تور مسافرتی مالدیو به آن سفر کنید. هر زمانی که به این کشور سفر کنید، از آب ‌و هوای مطبوع آن لذت می برید و از نظر آب ‌و هوا برای سفر هیچ محدودیت نخواهید داشت. البته بسته به فعالیت ‌هایی که قصد انجام آن ‌ها را دارید، می‌ توانید زمان سفر خود را با توجه به نکات زیر برگزینید:

از دسامبر تا آوریل: این بازه زمانی فصل تابستان مالدیو را تشکیل می‌ دهند و در اصطلاح فصل شلوغ گردشگری و های سیزن در مالدیو بشمار می رود. بین ماه ‌های دسامبر و آوریل، آب ‌و هوای مالدیو خشک خواهد شد و در واقع مقدار بارندگی آن بسیار محدود است یا اصلا بارانی نمی ‌بارد. در نتیجه برای سفر و گردش بسیار مناسب و عالی است، اما از آنجاییکه فصل داغ گردشگری است، انتظار داشته باشید که قیمت ‌ها هم از سایر ماه‌ های سال بالاتر باشد.

از ماه مه تا اوت: این ماه‌ های سال معمولا فصل ‌های بارندگی در مالدیو هستند. آب ‌و هوا در فصل بارندگی مرطوب خواهد شد و بارش باران زیاد اتفاق می‌ا فتد و یکی از وسایلی که باید همیشه همراهتان باشد، چتر است. این فصل، فصل خلوت گردشگری یا لوسیزن مالدیو است و گردشگران بسیار کمی برای سفر در این فصل تمایل نشان می‌ دهند. اما نکته مهم اینکه بسیاری از گردشگاه‌ ها تخفیف ‌های قابل ملاحظه‌ ای برای این فصل می گذارند، در نتیجه اگر قصد دارید سفری کم‌ هزینه داشته باشید، حتما این فصل را انتخاب کنید.

تور مالدیو 5

بهترین راه سفر به مالدیو

در حال حاضر تنها راه سفر به مالدیو، تهیه بلیط تهران – ماله و سفر به مالدیو با پرواز غیر مستقیم می باشد. پروازهای سیستمی تهران – مالدیو با پروازهای لوکسی مثل پرواز مالدیو با ایرلاین هایی همچون پرواز مالدیو با امارات (از دبی)، پرواز مالدیو با هواپیمایی قطر (از دوحه)، پرواز مالدیو با هواپیمایی ایر سریلانکا (از کولومبو) و پرواز مالدیو با هواپیمایی سنگاپور (از سنگاپور) انجام می پذیرد. اما در بعضی مواقع از سال و به ویژه در ایام شلوغی تور مالدیو، تعدادی پرواز چارتری هم توسط برخی از ایرلاین ‌های داخلی مثل ماهان، در مسیر هوایی تهران – مالدیو انجام می شود.

خدمات تور مالدیو

هماهنگی های سفر نیاز به صرف هزینه و وقت دارد. پیدا کردن مناسب ترین بلیط هواپیما، بررسی و انتخاب هتل و ... بخشی از برنامه ریزی های سفر است. در سفرهای خارجی معمولا همه چیز زمان بیشتری را می طلبد و گردشگران را دچار مشکل و تردید می کند. بهترین انتخاب برای سفرهای خارجی، سفر با تورهای گردشگری و مسافرتی است. تورها قطعا کار شما را راحت کرده و دغدغه های شما را برطرف میکند و با ارائه پکیج های متنوع، همه چیز را از قبل شسته و رفته در اختیار دارید. در سفر با تور مالدیو تمام کارها به عهده آژانس هواپیمایی شماست. خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، لیدر فارسی زبان و بیمه سفر و... را می توان از جمله خدمات مجموعه مسافرتی مسیر سبز نام برد. 

تور مالدیو 6

تفریحات و جاهای دیدنی مالدیو

این جزایر دیدنی و منحصر به فرد، در اقیانوس هند با داشتن سواحل شنی سفید، آب ‌های گرم و فیروزه ‌ای و تابش لذت ‌بخش آفتاب و کلی جاذبه های دیگر توانسته گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به این بهشت استوایی بکشاند. جزایر لوکس مالدیو، بهترین مقصد برای افرادی است که ترجیح میدهند چند روزی را در دل طبیعت بکر و آرام بگذرانند. علاوه بر آرامش خاصی که در جزیره‌ ها وجود دارد، همیشه فعالیت ‌های تفریحی مهیج برای شما هم وجود دارد. 

ضمنا غواصی اسکوبا در میان مرجان ‌های زیبا و تماشای ماهیان رنگارنگ و نادر و لذت بردن از دنیای چشمنواز زیر آب، یکی از بهترین و منحصر به فردترین تجربیاتی است که در مالدیو می‌توانید بدست آورید. از مهمترین و جذاب ترین مکان های دیدنی مالدیو می توان به: صخره‌ های مرجانی (Banana Reef)، جزیره هولهوماله (Hulhumale)، ساحل مصنوعی ماله، کاخ Mulee'aage، ساحل Maadhoo، اسپا و ریزورت زیر آب Huvafen Fushi، تورهای کروز مالدیو (Cruise-Maldives) و... اشاره کرد.

تور مالدیو 7

بهترین مراکز خرید مالدیو

از آنجاییکه مالدیو کشوری توریستی و پرطرفداری است، هزینه خرید در این کشور به شدت بالاست. به همین علت بهتر است تا در تور مالدیو خیلی به فکر خرید از مراکز تجاری مالدیو نباشید و بیشتر سعی کنید تفریح و خوشگذرانی کنید و سعی کنید تنها برای یادگاری هم که شده چند قلم از صنایع دستی مالدیو را خریداری کنید و همراه بیاورید. بازار دیدنی جزیره یکی از مراکز خرید مالدیو بوده که قدمت زیادی ندارد. در این بازار این امکان را دارید که نمونه ‌خای جذابی از صنایع دستی زیبای مالدیو را بخرید.

اما خوب اگر به دنبال خرید از برند‌های لوکس هستید، حتما سری به مرکز خرید سنترو مال بزنید. این بازار، برندهای معروف دنیا را در خود جای داده و متنوع ترین اجناس را در اینجا پیدا می کنید. همچنین اگر میخواهید خرید شما معاف از مالیات باشد، قبل از اینکه به جزیره بروید سری به له کیوت بزنید. در این محل تمامی اجناس معاف از مالیات بوده و می ‌توانید انواع عطرها، لوازم آرایش و محصولات زیبایی را در این بازار خریداری نمایید. نکته‌ جالب در مورد این مرکز خرید، این است که در آن این امکان را دارید که محصولات طبیعی و سالم بسیار مناسبی را پیدا نمایید.

بهترین هتل های مالدیو

اولین چیزی که باید در مورد مالدیو بدانید این است که اکثر هتل ها در جزیره اختصاصی خود قرار گرفته اند. در واقع هر جزیره کوچک، یک هتل می باشد؛ این از نظر جغرافیایی نیز منطقی است، جالب است بدانید که مالدیو 1192 جزیره خالی از سکنه و 200 جزیره فعال و قابل استفاده دارد. پیشنهاد می کنیم در طول تعطیلات خود با اقامت در بیش از یک هتل، در چندین جزیره گشتی بزنید یا یک قایق اجاره کنید یا یک تور یک روزه به سواحل مرجانی مجاور را داشته باشید که بسیار لذت بخش است.

مالدیو به عنوان مقصدی خاص و هتل های لوکس و فوق العاده باشکوه اش شهرت جهانی دارد. اما در واقع سفر به مالدیو با بودجه کم هم برای شما امکان پذیر است. از بهترین هتل های مالدیو می توان به هتل روی آب پارادایس آیلند، هتل رویال، هتل سینامون، نیکا آیلند، موونپیک ریزورت و کارامبا و... اشاره کرد که پر هزینه هستند اما امکانات فوق العاده لوکس و رویایی به شما می دهند

منبع : تور مالدیو

۳ بازديد

یکی از مقاصد گردشگری که هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان آن افزوده می شود، ارمنستان است. تور ارمنستان به دلیل جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعت این کشور طرفداران زیادی دارد. این محبوبیت بین گردشگران ایرانی بیشتر است، تا جایی که این سفر یکی از محبوب ترین مقاصد بین تورهای خارجی است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت تور ارمنستان برای ایرانی ها، نزدیکی و همسایگی این کشور است. از طرفی نزدیکی فرهنگی بین ارمنستان و ایران و از طرف دیگر ارزانی این تور خارجی دلیلی برای محبوبیت آن است.

ارمنستان که مردم بومی آن را هایستان می نامند در قفقاز جنوبی قرار دارد. کشور ارمنستان با تاریخ 3 هزار ساله آناتولی، به عنوان تنها دارنده این فرهنگ، اولین کشور پیرو دین مسیحیت به شمار می رود. در ابتدا نام ارمنستان که از رهبر این کشور گرفته شده هایک بود. پس از تسلط ایران به این سرزمین پسوند ستان به آن اضافه شده و با نام هایکستان خوانده می شود. زبان مردم ارمنستان از زبان های هند و اروپایی است. البته جالب است بدانید که این زبان توسط شخصی به نام مسروب ماشتوتس، که به زبان هایی چون پارتی، یونانی و ساسانی آشنایی داشته، اختراع می شود. بعد از آن زبان رسمی مردم ارمنستان می شود. دومین زبانی که مردم ارمنستان به آن سخن می گویند زبان روسی است.

همه-چیز-درباره-تور-ارمنستان

راهنمای سفر به ارمنستان

قبل از معرفی این کشور زیبا، لازم است مهمترین اطلاعات سفر به ارمنستان را در اختیارتان بگذاریم:

  • مدت زمان سفر هوایی (از تهران): یک ساعت و سی دقیقه
  • زبان رسمی: ارمنی
  • واحد پول: درام (AMD) 
  • کد تلفن کشور ارمنستان: ۳۷۴+
  • شماره پلیس:  ۱۰۲
  • شماره فوریت های پزشکی:  ۱۰۳
  • شماره آتش نشانی:  ۱۰۱

لازمه هر سفر برنامه ریزی مناسب است. برای سفر با تور ارمنستان، باید برنامه ریزی از پیش تعیین شده ای داشته باشید. ارمنستان کشوری با تاریخ و قدمت طولانی است و البته طبیعت زیبا است و بنابراین، دیدنی های فراوانی دارد. همان طور که می دانید تور ارمنستان برای ایرانی ها یکی از تور های نوروزی پر طرفدار است. بنابراین اگر قصد سفر در نوروز یا دیگر فصل های پرگردشگر را داشته باشید، لازم است تا از قبل برای رزرو تور، بلیط و اقامت خود برنامه ریزی کنید تا دچار مشکل نشوید. این روزها حجم سفرهای داخلی و خارجی به شدت افزایش می یابد. کنسرت ها و فستیوال های مختلفی نیز در این کشور برگزار می شود ایرانیان را از سراسر جهان به سمت خود می کشاند.

راهنمای-سفر-به-ارمنستان

هزینه سفر به ارمنستان

 تور ارمنستان، یکی از تور های خارجی نسبتا ارزان است. دلیل این ارزان تر بودن هم می تواند نزدیکی کشور ارمنستان به کشورمان باشد. البته که انتخاب هتل و پرواز نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت تور ارمنستان خواهد داشت. در حقیقت می توانید یک سفر لوکس را تجربه کنید یا با انتخاب هتل های ارزان تر، بیشتر وقت خود را به گشت و گذار اختصاص دهید. برای رفتن به ارمنستان می توانید از طریق هوایی یا زمینی اقدام کنید. البته که بیشتر آژانس های گردشگری هر دو این گزینه ها را در پکیج گردشگری خود دارند. در سفر زمینی شما می توانید با اتوبوس یا خودرو شخصی به ارمنستان بروید. در سفر با خودرو شخصی باید هزینه بنزین و دیگر هزینه های مربوط به خروج خودرو از مرز را هم در نظر بگیرید.

در زمان هایی از سال این مقصد گردشگری نیز مانند دیگر مقاصد گردشگری دنیا دارای گردشگر کمتری است. یکی از دلایل آن تغییرات آب و هوایی و تغیر فصل است. بنابراین شما می توانید برای داشتن تور ارزان ارمنستان، در این فصل ها اقدام کنید.  همچنین یکی دیگر از گزینه ها برای سفری ارزان تور لحظه آخری ارمنستان است، البته فقط در صورتی می توانید از این نوع تور بهره ببرید که ورود به مقصد مورد نظر منوط به دریافت و ارایه ویزا نباشد. خوشبختانه ارمنستان از این نوع مقاصد برای گردشگران ایرانی است. تنها با یک پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 7 ماه می توانید به این کشور سفر کنید.

هزینه-سفر-به-ارمنستان

بهترین زمان سفر به ارمنستان

آب و هوای ارمنستان، به عنوان کشوری که در ناحیه قفقاز قرار دارد؛ سرد و کوهستانی است. زمستان های سر این کشور با بارش برف و باران همراه است. بنابراین اگر علاقه مند به تفریحات زمستانی باشید، این فصل می تواند گزینه خوبی، برای سفر باشد. در این فصل کوه های آرارات پوشیده از برف است و برای تفریحاتی چون اسکی بسیار مناسب است.

اگر هم برای خرید راهی ارمنستان می شوید، باز هم فصل زمستان و پاییز زمان مناسبی است. در این فصل که میزان گردشگران کم شده است، هزینه اقامت و بلیط پایین می آید. همچنین تخفیفات خوبی بر روی اجناس می خورد. بنابراین هم سفر مقرون به صرفه تری خواهید داشت و هم می توانید اجناس ارزان تری بخرید.

جشنواره های ارمنستان بسیار معروف و پرطرفدار هستند. در زمستان و پاییز جشنواره ها و فستیوال های فراوانی برگزار می شود. فستیوال جشن شب سال نو و کریمس و فستیوال جذاب جشن درندز، که در تاریخ 13 فوریه برگزار می شود از این نوع فستیوال ها هستند. جشن درندز، که به جشن آتش افروزی معروف است، جشنی مشابه جشن سده زرتشتیان ایران است، که هرساله 10 بهمن در کرمان و یزد برگزار می شود. البته به غیر از این ها ارمنستان در فصل های گرم سال یعنی بهار و تابستان نیز چندین فستیوال و جشنواره دارد.

ارمنستان دارای طبیعتی زیبا و سرسبز است. اگر دوست دارید از مکان های گردشگری و طبیعت زیبای ارمنستان دیدن کنید، فصل های گرمتر  مناسب ترند. مانند بهار، تابستان، پاییز و به خصوص ماه های خرداد تا آبان که هوا معتدل و دلپذیر است.

بهترین-زمان-سفر-به-ارمنستان

بهترین راه سفر به ارمنستان

برای رفتن به ارمنستان می توانید از طریق هوایی و زمینی اقدام کنید. مسلما بهترین راه سفر به ارمنستان، راه هوایی است. مدت زمان پرواز تهران تا ایروان حدود 1 ساعت و سی دقیقه است. این نوع سفر، نسبتا گران تر از سفر های زمینی و البته بسیار راحت تر است. به علاوه در مقایسه با بسیاری از مقاصد دیگر خارجی ارزان تر است.

به دلیل نزدیکی ارمنستان به ایران، سفرهای زمینی جزو سفرهای رایج و مقرون به صرفه حساب می شوند. در سفر با اتوبوس، مسافت تهران تا ایروان 1210 کیلومتر است. مدت زمان سفر نیز بستگی به تعداد مسافرین و معطلی در مرز نوردوز دارد، که به طور متغیر می تواند بیشتر از 17 ساعت باشد. سفر با خودرو شخصی نیز یکی دیگر از گزینه ها است. شما برای این کار، نیاز به دریافت گواهینامه، دفترچه، پلاک بین المللی و مجوز خروج ماشین از کشور را دارید.

خدمات تور ارمنستان

بیشتر آژانس های گردشگری خدمات تور خارجی مشابهی را به مشتریان ارایه می دهند و تنها در نوع ارایه خدماتشان متفاوت هستند. به این صورت، دست مشتریان را برای انتخاب تور مورد علاقه خود براساس سلیقه و بودجه مورد نظرشان، باز می گذارند. این خدمات شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، ترانسفر فرودگاهی برای رفت و برگشت، بیمه مسافرتی، تور لیدر فارسی زبان مسلط به زبان ارمنی و انگلیسی، ارائه سیم کارت، گشت شهری، اقامت و انتخاب هتل و پرواز مورد نظر هستند.

خدمات-تور-ارمنستان

تور ایروان

ایروان مقصد اصلی تمامی مسافران ارمنستان است. شهری با تاریخی بسیار کهن که از جمله قدیمی ترین سکونتگاه های بشر محسوب می شود و جاذبه های فرهنگی بسیاری دارد. این شهر در دامنه کوه آرارات قرار گرفته است و آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد. بنابراین فصل های گرم سال برای سفر به این شهر مناسب تر هستند. معمولا مسافران بازه زمانی اردیبهشت تا پایان تابستان را انتخاب می کنند. ایروان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به خانه اپرا، گالری ملی، پارک عشاق و ... اشاره کرد. مردم ایروان به زبان ارمنی صحبت می کنند اما زبان های انگلیسی و روسی نیز در این منطقه رواج دارد.

تفریحات و جاهای دیدنی ارمنستان

همان طور که گفتیم کشور ارمنستان کشوری است کوچک اما با جاذبه های گردشگری فراوان. جادبه هایی که بی شک در سفر به این کشور شما را شگفت زده خواهند کرد. جاذبه هایی چون بنا های تاریخی، طبیعتی با دشت ها و کوهستان های زیبا، کلیسا های منحصرد به فرد و ... که هر ساله عده زیادی را به سوی خود جذب می کنند.

دریاچه سوان یکی از جاذبه های طبیعی ارمنستان در 60 کیلومتری شمال شرقی ایروان، پایتخت این کشور، و در استان گغارگونیک قرار گرفته است. این دریاچه در ارتفاع 1916 متری از سطح دریا، یکی از بزرگترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در جهان محسوب می شود. دریاچه سوان که لقب بزرگترین دریاچه  قفقاز را با خود دارد دارای 36 جویبار ورودی و تنها یک رود، یعنی رود هزاردان است، که از آن سرچشمه می گیرد. نام دریاچه سوان از ریشه اورارتویی، سیونا می آید، که به معنای سرزمین دریاچه هاست. در اطراف دریاچه سوان مکان های گردشگری جالبی وجود دارد که در سفر با تور ارمنستان می توانید از آن ها دیدن کنید. مانند صومعه هایراوانک، صومعه سواناوانک، قلعه آدزبرد، قبرستان نوراتوس،روستای گرتین نتاشن و دیگر مکان های دیدنی.

تفریحات-و-جاهای-دیدنی-ارمنستان

در ایروان می توانید به دیدن یکی از مکان های بسیار معروف و جذاب ارمنستان یعنی میدان جمهوری بروید. این میدان بیضی شکل با معماری منحصر به فرد خود و ساختمان های اطرافش به یکی از مکان های گردشگری ایروان تبدیل شده است. طراحی این میدان توسط معماری به نام الکساندرو تامانیان انجام شده است. روند ساخت این میدان در سال 1924 شروع و در سال 1958 به اتمام می رسد. این میدان در گذشته با نام میدان لنین، خوانده می شده که دلیل آن هم وجود مجسمه لنین، رهبر انقلابی مارکسیست، در مرکز این میدان بوده است. این میدان همچنین به ساختمان های تاریخی، با معماری زیبا، که در اطرافش وجود دارند معروف است. ساختمان هایی چون خانه دولت، وزارت دارایی، هتل ماریو، وزارت امور خارجه، موزه تاریخ، نگارخانه ملی و فواره های موزیکال. این فواره های موزیکال در فصل تابستان و بعضی مناسبت ها روشن شده و جلوه خاصی را به میدان می دهند که زیبایی آن را دو چندان می کند.

ارمنستان دارای بی شمار جاذبه تاریخی و طبیعی است. از دیگر جاذبه های ارمنستان می توان از کوه آراگاتس، پارک ملی دلیجان، شهر گیامری، موزه قتل عام، کاسکاد، بازار ورنیساژ، ماتناداران، شهر خونزورسک، آبشار مامروت قار، کاراهویج، ناحیه تاریخی گارنی و ده ها مکان گردشگری جذاب دیگر نام برد.

در سفر به ارمنستان جدای از کلیساها، مناطق تاریخی، موزه و گشت شهری، حیف است که از طبیعت زیبا و تفریحات جذاب آن استفاده نکنید. پس حتما سعی کنید تفریحات ارمنستان را هم در برنامه سفر خود قرار دهید. در ارمنستان تفریحات بسیاری وجود دارد که می توانند موجب رضایت و شادی شما را فراهم کرده تا سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

اگر در فصل تابستان به ارمنستان سفر کردید و از طرفداران تفریحات آبی هستید، حتما به دریاچه سوان بروید. دریاچه سوان به دلیل قرارگیری در منطقه ای کوهستانی، گزینه بسیار مناسبی برای این گونه تفریحات است. تفریحاتی چون شنا، جت اسکی، ماهیگیری، پاراگلایدر سواری، کایت سرفینگ، حمام آفتاب و ... از تفریحات این منطقه هستند.

باشگاه اسب سواری آیرودوزی در 20 کیلومتری شهر ایروان یکی دیگر از این تفریحات است. این باشگاه با سابقه بالای 30 سال و مربیان با مجرب و مسلط به زبان روسی و انگلیسی این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به اسب سواری، پرش، دویدن در دشت آموزش و ... بپردازید.

 دوست داران ورزش گلف هم می توانند به باشگاه گلف آرارات در محیطی سرسبز و دلپذیر رفته و اوقات خوشی را تجربه کنند. این باشگاه یکی از مکان های محبوب برای توریست ها و ارمنی ها است که غیر از گلف، زمین بستکبال، والیبال، استخر شنا و ... نیز دارد. از دیگر تفریحات بی شمار ارمنستان می توان به زیپ لاین، پارک عشاق ایروان، تله کابین، پارک دنیای آبی ایروان، پارک پلی سیتی ایروان، آبشار جرموک و ... اشاره کرد.

بهترین مراکز خرید ارمنستان

یکی از بخش های جذاب سفر که حتی به عنوان تفریح و گردش از آن یاد می شود، خرید کردن است. ارمنستان دارای مراکز خرید متنوع، جذابی است. ایروان مال یکی از مهمترین مراکز خرید ارمنستان در ایروان است. این مرکز خرید، بزرگترین مرکز خرید ارمنستان به شمار می رود. ایروان مال معماری زیبا و امکانات و خدمات متنوعی دارد. رستوران، کافی شاپ، شهربازی و.. از امکانات این مجموعه است. در ایروان مال کالاهایی با برندهای معروف دنیا چون زارا، نیویورکر، منگو و ... وجود دارد. همچنین تنها شعبه فروشگاه زنجیره ای کارفور در ارمنستان، در این مرکز خرید قرار دارد.

مرکز خرید دالما اولین مرکز خرید در ارمنستان است. مرکز خرید دالما دارای سه طبقه و 116 فروشگاه است. در این مجتمع کالاهایی چون پوشاک، عطر، لوازم آرایشی، جواهرات، طلا، لوازم جانبی و... را ارایه می شود. برندهایی چون برکشا، نکست، نیویورکر، بوسینی و دیگر برندهای بین المللی مطرح در این مرکز خرید نمایندگی دارند. از دیگر مراکز خرید ارمنستان می توان به مرکز خرید تاشیر استریت، ریو، بازار سنتی ورنیساژ، اسکادا، بازار گومی شوکا، مترونوم و دیگر مراکز خرید اشاره کرد.

بهترین-مراکز-خرید-ارمنستان

بهترین هتل های ارمنستان

  • هتل گلدن پالاس
  • هتل رادیسون بلو
  • هتل پاریس
  • هتل شیراک
  • هتل لاتار
  • هتل بست وسترن
  • و ... 

ارمنستان هتل های لوکس و زیبا زیاد دارد. بیشتر این هتل ها به دلیل قرارگیری ارمنستان در ناحیه پر باران و کوهستانی دارای چشم انداز زیبایی هستند. شما می توانید با توجه به فصل انتخابی و در نظر گرفتن بودجه خود، یکی از این هتل ها را انتخاب کنید. رنج قیمتی هتل ها در پکیج تورهای گردشگری متفاوت است.

هتل گلدن پالاس بوتیک، یکی از هتل های مجلل و 5 ستاره است. چشم انداز این هتل به سوی کوه های آرارات است. هتل 5 ستاره نشنال ایروان در نزدیکی میدان جمهوری، هتل رادیسون بلو ایروان، در نزدیکی پارک پیروزی با چشم انداز کوه های آرارات، هتل پاریس، هتل شیراک، هتل بست وسترن کنگرس از دیگر هتل های این شهر هستند. به جز این هتل ها اقامتگاه های دیگری در ارمنستان وجود دارد، مانند اقامتگاه های نزدیک دریاچه سوان که برای تفریح در دل طبیعت بسیار مناسب هستند.

بهترین-هتل-های-ارمنستان

مهمترین اطلاعات سفر به ارمنستان را در اختیارتان گذاشتیم. تور ارمنستان یکی از پرطرفدارترین تورهای خارجی برای ایرانیان محسوب می شود و دلیل آن هم نزدیکی این کشور به ما و البته جاذبه های فراوان آن است. برای داشتن یک تعطیلات عالی و بهره بردن از روزهای سفر به بهترین شکل، بهتر است برنامه ریزی را به دست افراد متخصص و باتجربه بسپارید. با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بهترین گزینه ها را متناسب با سلیقه و بودجه شما، در اختیارتان بگذارند و نحوه رزرو تور ارمنستان را برای شما شرح دهند. 

منبع : تور ارمنستان

۲ بازديد

کشوری در شبه‌ جزیره هندوچین واقع در جنوب شرقی آسیا که توانسته از قسمت شمالی با برمه و لائوس ، از بخش شرقی با لائوس و کامبوج ، از قسمت جنوبی با کشور مالزی و خلیج تایلند و در نهایت از بخش غربی با برمه و دریای آندامان دارای مرزهای مشترک باشد تایلند یا همان پادشهای تایلند نام دارد ، این سرزمین که در ابتدا با نام سیام در بین جهانیان شناخته می شد امروزه توانسته با جاذبه های گردشگری بی همتا و بی نظیر خود مانند خلیج فانگ نا ، شهر پهانگ نگا ، جزایر سیمیلان ، بازارهای شناور ، جزایر فی فی ، شهر کرابی ، ساحل ریلی ، چیانگ مای ، آیوتایا ، معبد وات آرون و هزاران هزار جاذبه توریستی دیگر افراد علاقه مند بی شماری را به سمت خود بکشاند و تایلند را به یکی از مهم ترین و بهترین مقصد های گردشگری در جهان تبدیل کند . 

 

تور-تایلند

 

خوب است بدانید که پایتخت این کشور زیبا و جذاب شهر بانکوک می باشد و البته این شهر توانسته عنوان پر ازدحام ترین و شلوغ ترین شهر تایلند را نیز از آن خود کند و به عنوان مرکز اصلی این کشور شناخته شود و در ضمن نا گفته نماند که نود و پنج درصد از مردم بومی این سرزمین زیبا بودایی هستند و از این مذهب پیروی می کنند ، شاید برایتان جالب باشد که بدانید تایلند به معنای سرزمین فرشته ها و حوری است ، این سرزمین توانسته تاریخ پرفراز و نشیب بسیار جذابی را در خود جای دهد و از این رو هم از مناطق و جاذبه های تاریخی و باستانی بی شماری برخوردار شود جاذبه های که می توانند برای هر فردی با هر نوع سلیقه و دیدگاهی جذاب باشد و البته نا گفته نماند که در سال 1932 میلادی این بهشت واقعی توانست به یک کشور مشروطه پادشاهای تبدیل شود و بر این اساس قدرت سیاسی کشور به دست نخست وزیر و مجلس این کشور است و پادشاه رئیس این حکومت می باشد و جالب است بدانید که مردم تایلند پادشاه را مورد احترام و حتی عبادت قرار می دهند و برای او و مقامش بسیار ارزش قائل هستند و بد نیست بدانید که امروزه فردی به نام  واجیرالونگکورن از خاندان چاکری ها پادشاه سرزمین زیبایی هاست . 

سرزمین جنگل ، جزیره ، دریاچه ، سواحل جذاب با درختان نخل و مسیر شن های طلایی ، آسمان آبی یا همان تایلند توانسته مساحتی بالغ بر ۵۱۳ هزار کیلومتر از سطح زمین را به خود اختصاص دهد و به یک خانه بی همتا و زیبا برای 64 میلیون نفر تبدیل شود و البته بد نیست بدانید که مردم تایلند توانسته اند از قدیمی ترین و کهن ترین زبان شرق آسیا برخوردار شوند و همچنین نا گفته نماند که اغلب مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند و البته نا گفته نماند که علاوه بر این زبان گویش های قدیمی بسیاری در روستا و اقوام مختلف این سرزمین دیده می شود که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند و همچنین درباره زبان تایلندی یا همان زبان رسمی مردم تایلند می توان گفت که این زبان دارای الفبای مخصوص به خود است و برای افرادی جز تایلندی ها بسیار غیر قابل فهم و درک به طوری که اگر به این کشور سفر کنید به هیچ عنوان متوجه زبان این مردم چه از لحاظ نوشتاری و چه از لحاظ گفتاری نمی شوید و در ضمن یک نکته بسیار جالب در مورد زبان رسمی تایلند این است که پادشاه مردم تایلند از زبانی مختص به خود برخوردار می باشد و در هیچ جای دیگری از این سرزمین نمی توانید فردی را بیابید که با این زبان تکلم کند جز پادشاه . 

این نقطه جذاب و بی همتا که توانسته عنوان بهشت آسیا را به خود اختصاص دهد از تاریخ پرفراز و نشیبی برخوردار شده است و در طول تاریخ توسط امپراطوری های فراوانی کنترل و اداره شده که از جمله آن ها می توان به بزرگ ترین امپراطوری آسیا یعنی خمر که متعلق به قرن 9 تا قرن 13 میلادی است اشاره کرد و البته بد نیست بدانید که این سرزمین در اواخر سال 1939 میلادی به نام امپراطوری سیام تغییر نام داد و در نهایت این سرزمین در سال 1945 میلادی به دولت تایلند نام گرفت ، تایلند که در ما بین شبه جزیره ای به نام هندوچین قرار گرفته کشوری است ساحلی که در مجاورت دریا آندامان قرار گرفته است و از همین رو گردشگران و افراد علاقه مند می توانند شاهد آب و هوای بسیار ویژه و متنوعی باشند و البته گفتنی است که این آب و هوای عالی و مناسب سبب شده تا این سرزمین در کنار سواحل رویایی و طلایی از کوهستان ها و جنگل های سرسبز و رودخانه های خروشان هم برخوردار شود و در واقع همین تنوع اقلیمی و آب و هوایی سبب شده تا گردشگران و توریست ها در سفر خود با تفریحات و جاذبه های گردشگری متفاوت و متنوعی روبرو باشند و همچنین جالب است بدانید که در سفر به تایلند برای مشاهده طبیعت بکر و بی همتا نیازی به طی مسیرهای طولانی و خسته کننده نیست چرا که مرکز تایلند رودخانه ای بسیار تماشایی و منحصر به فرد به نام چائوپرایا وجود دارد که توانسته به زیبایی این کشور بی افزاید و این کشور را به یک سرزمین خاص تبدیل کند و البته بد نیست بدانید که این رودخانه به خلیج تایلند می ریزد و حیات این خلیج را تضمین می کند و در ضمن تمامی این موارد سبب شده تا افراد علاقه مند به تایلند در این سرزمین شاهد وجود میوه های بسیار متنوع و متعدد و خوش رنگ و مزه ای باشند که در هیچ جای دیگری از این جهان قابل یافت نیست . 

کشور تایلند دارای 76 استان است که هر کدام از این استان ها و شهرهای موجود در آن ها می توانند افراد علاقه مند و گردشگران بی شماری را  به سمت خود بکشانند و آن ها را با کوهی از جاذبه ها و مناطق دیدنی منحصر به فرد و بی نظیر روبرو کنند و در واقع تمامی این موارد سبب می شود تا بتوان این سرزمین را به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها برای سفر معرفی نمود پس حتما برای تجربه سفر به سرزمین لبخندها و رنگ ها کشور تایلند را انتخاب کنید . 

تور ارزان تایلند

در هر فصل و زمانی که به کشور تایلند سفر کنید گردشگران بی شماری را می بینید که از قدم زدن در مرکز شهر و همچنین بازدید از جاذبه های بی همتا و بی نظیر این سرزمین لذت می برند و غرق در شور و نشاطی خاص هستند ، در واقع این کشور در هیچ زمانی خالی از گردشگر و توریست نیست و شما هم نمی توانید به هیچ عنوان فردی را بیابید که آرزوی سفر به این کشور را در ذهن خود نپروراند و البته اگر شما هم جز این افراد هستید و دوست دارید برای یک بار هم که شده به این سرزمین سفر کنید اما از هزینه های ناشی از این سفر کمی نگران هستید بهتر است از تور ارزان تایلند بهره ببرید ، در واقع و به بیان بهتر تورهای ارزان تایلند برای شما علاقه منئدان این سرزمین خاص این امکان را به وجود می آورد تا بتوانید در فصل ها و زمان ها کم گردشگر به این سرزمین با قیمت های بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تری سفر کنید و از این سفر ارزان اما بسیار با کیفیت خود نهایت لذت را ببرید و البته نا گفته نماند که در این زمان هتل ها و اقامتگاه ها نیز برای جذب گردشگر تخفیف های ویژه در نظر می گیرند که حتما اقامت در آن ها می تواند مقرون به صرفه تر باشد ، پس اگر دوست دارید شما هم از این تخفیف ها بهره ببرید بهتر است تایلند را در ماه های چون اردیبهشت تا مهر برای سفر انتخاب کنید و دلیل آن هم شروع فصل بارندگی در این کشور است والبته نا گفته نماند که در فصل بهار که افراد تازه از سفرهای نوروزی خود بازگشته اند می توانیم شاهد تورهای ارزان قیمت تایلند باشیم . 

تور لحظه آخری تایلند

همان طور که گفته شد با انتخاب تور تایلند جاذبه ها و مناطق دیدنی بی شماری در انتظار شما خواهند بود و در واقع همین امر و سواحل بی همتا تایلند سبب شده تا این سرزمین در بین گردشگران ایرانی به یک کشور و مسیر محبوب و عالی تبدیل شود و البته نباید نقش تور لحظه آخری تایلند را در این میان نادیده گرفت ، منظور از تور لحظه آخری تایلند توری است که در دقایق آخر زمان اعلام شده برای تورها و به دلیل عدم تکمیل ظرفیت از سوی آژانس های مسافرتی معتبر با قیمت های بسیار کم تر و باور نکردنی در اختیار افراد قرار می گیرد  و البته به همین دلیل تور لحظه آخری تایلند توانسته در میان تورهای دیگر این سرزمین مانند پوکت ، پاتایا و بانکوک بسیار پرطرفدارتر باشد . 

خدمات تور تایلند

اگر با ما عازم این سرزمین شوید می توانید علاوه بر برخورداری از تورهای ارزان قیمت و تورهای لحظه آخری تایلند یک تجربه رویایی و به یاد ماندنی از سفر به کشور خنده و آزادی یعنی تایلند را به دست آورید و از امکانات و خدمات همراه با تور که این آژانس برای گردشگران خود در نظر گرفته است هم بهره مند شوید و از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره نمود . 

1- دریافت ویزا در کم ترین زمان ممکن

2- بلیط رفت و برگشت هواپیما

3-  ترانسفر فرودگاهی برای رفت و برگشت به صورت کاملا رایگان

4- بیمه مسافرتی

5-  تور لیدر فارسی زبان کاملا مسلط

6-  انتخاب هتل و پرواز دلخواه خارج از پکیج

7- گشت شهری رایگان

8- ارائه سیمکارت

9- رزرو هتل های بسیار عالی همراه با صبحانه تایلندی رایگان

 

فرودگاه بین المللی تایلند

یک فرودگاه همگانی و مسافربری که دارای یک باند فرود از جنس آسفالت با طولی در حدود  ۴۹۰۰ متر می باشد و توانسته با کد یاتا BKKشناخته شود فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی نام دارد و البته نا گفته نماند که این فرودگاه درشهر بانکوک  قرار گرفته است و همچنین بد نیست بدانید که این فرودگاه دارای ارتفاع ۲ متری از سطح دریا می باشد . 

 

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به هر شهر و کشوری را به طور قطع آب و هوا و شرایط اقلیمی آن سرزمین مشخص می کند و بهترین زمان سفر به تایلند هم به همین گونه خواهد بود و البته باید گفت که یکی از بهترین زمان های برای سفر به این کشور بهار می باشد چرا که در این زمان هوا بسیار مطلوب و معتدل است و شما می توانید با خیالی آسوده از تمامی جاذبه ها دیدن کنید .

منبع : تور تایلند

۲ بازديد

کشوری در مسیر اروپا و آسیا شمال غربی که در مجاورت دریا خزر قرار گرفته و توانسته عنوان بزرگ ترین و وسیع ترین کشور قفقاز را به دست آورد جمهوری آذربایجان نام دارد ، جمهوری آذربایجان که از آن با نام کشور آذربایجان هم یاد می شود یکی از کشورهای زیبا و خیره کننده است که توانسته به تازگی خود را به عنوان یک مقصد توریستی عالی و بی همتا به گردشگران و افراد علاقه مند سفر به خصوص ایرانیان معرفی کند و هر ساله افراد بی شماری را به سمت خرید تور آذربایجان بکشاند و البته نا گفته نماند که در این امر فرهنگ و  آذربایجان که آن را می توان جز فرهنگ های غنی موجود در جهان دانست و همچنآداب و رسوم مردمین جاذبه ها و مناطق گردشگری فراوان این سرزمین چون ایچری شهر ، روستای لاهیج ، مسجد بی بی هیبت ، موزه های هنری و باستان شناسی ، پیر مسجدی ، کوه یانار داغ ، آتشگاه باکو ، برج دختر ، دریاچه گوی گل ، خان سارای و موزه ملی تاریخ آذربایجان نتنها بی تاثیر نبوده بلکه بیشترین تاثیر را نیز داشته است .

 

تور آذربایجان

 
باکو شهری است بسیار زیبا در دل جمهوری آذربایجان که البته به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود و توانسته بیشترین جاذبه و مکان های دیدنی را در خود جای دهد و البته نا گفته نماند که این کشور بی همتا و فوق العاده به سبب موقعیت قرار گیری توانسته از بخش جنوبی با کشورمان ایران ، از بخش غربی با کشورهای ارمنستان و ترکیه ، از بخش شمال غربی با کشور گرجستان و در نهایت از بخش شمالی با کشور روسیه دارای مرزهای مشترک خاکی باشد و به آن ها متصل شود و در ضمن بد نیست بدانید که آذربایجان با دو کشور ترکمنستان و قزاقستان هم دارای مرزهای آبی است چرا که این دو کشور هم مانند جمهوری آذربایجان در مجاورت دریای خزر قرار گرفته اند و همچنین باید بدانید که این کشور به بخش شمالی رودخانه ارس و به بخش جنوبی رشته کوه های قفقاز متصل می شود و کوه قفقاز همان کوهی است که توانسته چهل درصد از مساحت این سرزمین را به خود اختصاص دهد و بخش شمالی و غربی این سرزمین را بپوشاند . 

همان طور که می دانید آذربایجان تا دویست سال پیش جزی از خاک و قلمرو کشورمان ایران بوده است اما در زمانی که ایران با اتحاد جماهیر شوروی یا کشور روسیه وارد جنگ می شود و آن قرارداد گلستان و ترکمنچای را امضا می کند این سرزمین را به روسیه واگذار کرده و از تسلط خود بیرون می آورد اما آذربایجان در سال 1991 میلادی از کشور روسیه جدا می شود و استقلال گمشده خود را به دست می آورد و اکنون نیز این کشور به عنوان میراثی ارزشمند و گران بها از فرهنگ باستانی و تاریخی شناخته می شود و توانسته خود را به عنوان اولین کشور مسلمان که دارای اپرا و تئاتر است به جهانیان معرفی کند و البته نا گفته نماند که این سرزمین ۹٫۱۲۵ نفری با حکومتی به نام جمهوری پارلمانی چند حزبی که دارای مجلس قانون گذاری است اداره و کنترل می شود و در ضمن شاید خوب باشد که بدانید جمهوری آذربایجان جزو جمهوری های سکولار بوده و از این رو هم توانسته در سال 2001 میلادی خود را به عضویت شورای اروپا در آورد . 

جالب است بدانید که جمهوری آذربایجان توانسته ‌عنوان دومین سرزمین شیعه در جهان را به خود اختصاص دهد و البته نا گفته نماند که 95 درصد از کل جمعیت جمهوری آذربایجان مسلمان هستند و از دین اسلام پیروی می کنند و در ضمن بد نیست بدانید که 85 درصد جمعیت آذربایجان شیعه هستند و تنها 15 درصد باقی مانده از آن ها از اهل سنت هستند و از این شاخه اسلام پیروی می کنند و در ادامه می توان گفت که مردم ساکن در این کشور به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می کنند و البته این تنها زبان رایج در این کشور نیست و زبان های دیگری چون زبان تالشی ، زبان لزگی ، زبان روسی ، زبان تاتی و زبان کردی هم در آن مورد استفاده قرار می گیرد . 

 

جمهوری آذربایجان که توانسته خود را به بزرگترین و پرجمعیت‌ ترین کشور منطقه قفقاز جنوبی تبدیل کند قادر شده با برخوداری از فرهنگ و تاریخی غنی و پر بار خود را در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت برسانند و از این نظر نیز افراد بسیاری را به سمت خرید تور آذربایجان بکشاند و البته نا گفته نماند که این کشور از آن دسته مقصدهای توریستی است که به تازگی به مسیرهای گردشگری تبدیل شده و مورد استقبال افراد علاقه مند به خصوص گردشگران ایرانی قرار گرفته است ولی با این حال باز هم این کشور هنوز هم در مسیر رسیدن به پیشرفت و تکنولوژی است و از این رو توانسته هنوز تاریخ و آثار به جا مانده از آن را در دل خود حفظ کند و در کنار جاذبه های جدید و تازه خود مانند برج های شعله باکو این آثار تاریخی را نیز در اختیار افراد علاقه مند قرار دهد . 

تور آذربایجان ارزان

اگر به قیمت تورهای آذربایجان آژانس های معتبر توجه کرده باشید این تور به خودی خود جز توهای ارزان قیمت قرار می گیرد و در مقایسه با سایر موارد مسافرتی دیگر مقرون به صرفه تر است و می تواند سفری ارزان اما جذاب و مهیج را در اختیار افراد قرار دهد و برای افراد علاقه مند به این کشور یک خبر بسیار خوش و مسرت بخش دارد و آن هم این است که از این به بعد می توانید با تور ارزان آذربایجان بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از قبل به آذربایجان سفر کنید و از جاذبه های بی نظیر آن دیدن کنید و البته نا گفته نماند که منظور از تورهای ارزان سفر در زمان هایی است که اغلب گردشگران از آن استقبال نمی کنند مانند فصل هایی چون زمستان و پاییز در صورتی که این فصل ها می توانند جذاب ترین و دلنشین ترین سفر را به افراد علاقه مند هدیه دهند . 

تور آذربایجان لحظه آخری

اگر به سفر در دقایق آخر اما به صورت بسیار ارزان تر علاقه دارید آژانس ما به شما عزیزان تور آذربایجان لحظه آخری را پیشنهاد می دهد ، همان طور که می دانید عنوان تور لحظه آخری اکثرا در مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که مقصد مورد نظر از گردشگران و افراد علاقه مند به خود ویزا و یا روادید دریافت نمی کند اما متاسفانه آذربایجان از این دسته کشورها نیست و گردشگران ایرانی برای ورود به مرزهای آن حتما باید ویزا و یا روادید خود را ارائه دهند اما باز هم جای نگرانی نیست چرا که آژانس هواپیمایی ما می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن ویزا آذربایجان را برای افراد علاقه مند سفر با تورهای لحظه آخری ازسفارتخانه های این کشور در تهران دریافت کند و برای این امر تنها کافی است تمامی امور دریافت ویزا خود را به ما بسپارید .   

خدمات تور آذربایجان

اگر شما هم جز افرادی هستید که می خواهید آذربایجان را  تجربه کنید، ما برای شما عزیزان خدمات و امکاناتی را هم در نظر گرفته که از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره نمود . 

1-  بلیط رفت و برگشت هواپیما

2-  اخذ ویزا در کم ترین زمان ممکن 

3-  رزرو بهترین هتل ها همراه با صبحانه

4-  ترانسفر فرودگاهی کاملا رایگان

5- بیمه مسافرتی

6- تور لیدر فارسی زبان کاملا مسلط

7- انتخاب هتل و پرواز دلخواه خارج از پکیج

8- گشت شهری رایگان

 

مدارک لازم برای دریافت ویزای آذربایجان

اگر جزو افرادی هستید که تمایل دارید تا به صورت حضوری به سفارتخانه جمهوری آذربایجان در دو شهر تهران و تبریز مراجعه کنید بهتر است قبل از حضور خود مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را مهیا و آماده نمایید . 

1-  در اختیار داشتن اصل گذرنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن و یا اصل مدرک عبور به همراه کپی 

2- کپی از بیمه نامه مسافرتی یا پزشکی

3- ارائه دو قطعه عکس ۳×۴

4- پرداخت هزینه ویزا و دریافت فیش واریزی

البته گردشگران تور آذربایجان توجه داشته باشند که حتما باید اعتبار گذرنامه یا همان پاسپورت آن ها حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ اتمام ویزا باشد و همچنین نا گفته نماند که صدور ویزا جمهوری آذربایجان برای افراد زیر هجده سال تنها در صورتی انجام می شود که مدارک خواسته شده توسط دفتر خانه رسمی تایید شده باشند به طور مثال کپی از اجازه رسمی والدین یا نمایندگان قانونی آن ها و مدارک شناسایی و کپی از گواهی تولد حتما باید توسط دفترخانه رسمی تایید و مهر شده باشد . 

فرودگاه بین المللی آذربایجان

فرودگاه حیدر علی اف یا همان فرودگاه بینا فرودگاهی است که امروزه توانسته 40 مقصد از سرتاسر جهان را با پرواز مستقیم خود تحت پوشش قرار دهد و عنوان پر رفت و آمد ترین و شلوغ ترین فرودگاه منطقه قفقاز را به خود اختصاص دهد و البته توجه داشته باشید که این فرودگاه در پایتخت این کشور یعنی شهر بی نظیر و منحصر به فرد باکو در سال 1989 میلادی و به دست دولت اتحاد جماهیر شوروی یا همان شوروی سابق طراحی و ساخته شده است و همچنین بد نیست بدانید که این فرودگاه توانسته عنوان پنجمین فرودگاه بین المللی کشور آذربایجان را به خود اختصاص دهد و سالانه شاهد جا به جایی سه میلیون نفر مسافر در خود باشد . 

 

بهترین زمان سفر

با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع اقلیم بسیار متفاوت آذربایجان می توان در هر فصلی به این سرزمین شگفت انگیز و جذاب سفر کرد اما به طور قطع فصل های تابستان و پاییز می توانند برای سفر به آذربایجان مناسب تر باشند و سفری دلنشین تر و شیرین تر را به افراد علاقه مند هدیه دهند و البته یادتان باشد که حتما در فصل بهار به سراغ آذربایجان بروید چرا که در این زمان اذربایجان غرق در نشاط و جشن های نوروزی است و می تواند سفری خوب را به شما عزیزان هدیه دهد .

منبع : تور آذربایجان

۲ بازديد

سرزمین آثار باستانی جذاب و شب زنده داری های طولانی و مناظر بکر و دست نخورده کشوری نیست جز گرجستان ، به طور قطع ماجراجویی جذاب در بالکن اروپا با تور گرجستان همان چیزی است که تمامی افراد علاقه مند به سفر دوست دارند حتی برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنند و از خوشی ها و هیجان ناشی از آن غرق در شور و نشاطی خاص شوند و این امر جز سفر با تور گرجستان امکان پذیر نخواهد بود ، این سرزمین که در زبان گرجی به آن ساکارتول هم می گویند زمینی است در منطقه ای بی همتا به نام قفقاز اوراسیا و البته بد نیست بدانید که حضور و قرار گیری در این منطقه سبب شده تا گرجی ها در میان آسیای غربی و اروپای شرقی قرار بگیرند و این امکان را به دست آورند تا این دو قاره وسیع و بزرگ را به یکدیگر متصل کنند و نقطه پیوند این دو قاره کهن شوند و ادامه می توان گفت کشور گرجستان توانسته از بخش غربی با دریای سیاه ، از بخش جنوبی با کشور سرسبز ترکیه و همچنین ارمنستان ، از بخش شکالی با کشوری وسیع و پهناور به نام روسیه و در نهایت از بخش جنوب شرقی با جمهوری و یا همان کشور آتش و آتشفشان یعنی آذربایجان دارای مرزهای مشترک شود و البته با توجه به این موقعیت قرار گیری گرجستان قادر شده مساحتی در حدود ۶۹٬۷۰۰ کیلومتر مربع از سطح زمین را به خود اختصاص دهد و از این طریق به دومین جمهوری وسیع قفقاز جنوبی بعد از آذربایجان تبدیل شود و در ضمن خوب است بدانید که این عنوان تنها و تنها به سبب مساحت این کشور نبوده و جمعیت این سرزمین هم که در سال ۲۰۱۶ میلادی در حدود ۳٫۷۲ میلیون نفر اعلام شده در این امر بسیار تاثیر گذار بوده است . 

 

تور گرجستان


پایتخت این جمهوری نیمه ریاستی بزرگ ترین و پهناورترین شهر آن یعنی تفلیس تاریخی و کهن می باشد و همچنین شاید برایتان جالب باشد که این شهر توانسته لقب بالکن اروپا را به خود اختصاص دهد و این لقب یاد آور زیبایی و جذابیت شهر تفلیس می باشد و در ضمن نا گفته نماند که دولت مردان گرجستان سعی دارند تا این شهر را به عضوی از اتحادیه اروپا و ناتو تبدیل کنند که متاسفانه تا به الان موفق به این امر نشده اند و اما با این حال آن ها باز هم از این امر نا امید نیستند و همواره تلاش می کنند تا این شهر سرسبز و رنگارنگ را به این عضویت در بیاورند و البته جالب است بدانید که این شهر و در پی آن کشور گرجستان تنها توانسته تا به اکنون عضو ناظر این اتحادیه و ناتو باشد .  

گرجستان از آن دسته سرزمین هایی است که نشانه های تمدن انسانی در آن را می توان به یک میلیون و هشتصد هزار سال قبل نسبت داد و در واقع شاید به همین دلیل است که فرهنگ و آداب و رسوم مردم گرجستان را می توان جز یکی از غنی ترین و کهن ترین فرهنگ ها در جهان دانست و البته بد نیست بدانید که انسان های اولیه که از آن ها با نام انسان گرجی یاد می شوند از این سرزمین با نام ایبریا به معنای کشاورزی یاد می کرده اند و این نشان دهنده حاصلخیزی این سرزمین باستانی می باشد ، مردم اصیل و محلی گرجستان اولین مردمانی هستند که بر روی کره زمین دین مسیحیت را پذیرفته اند و درست به همین دلیل امروزه می توان در این سرزمین افراد مسیحی ارتدکس بی شماری که از کلیسا ارتدکس گرجی پیروی می کنند را مشاهده کرد و البته شاید برایتان جالب باشد بدانید که مردم گرجستان به زبان رسمی کشور خود یعنی زبان گرجی صحبت می کنند و با یکی از چهارده الفبای ارزشمند و با اهمیت جهان یعنی الفبای گرجی کتابت می نمایند و زبان نوشتاری خود را به ثبت می رسانند . 

گرجستان همان کشوری است که از زمان پیدایش خود تا به اکنون توانسته تاریخ پر فراز و نشیب بسیاری را پشت سر بگذارد و از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی برخوردار شود ، در واقع باید گفت این سرزمین باشکوه در قرن 13 میلادی که مغول به کشورها و اراضی اطراف حمله می کرده مورد تهاجم و اشغال قرار گرفت و تا حدودی نابود شد و از این زمان به بعد دوره صلح و آرامش این سرزمین تمام شد و جای خود را به جنگ و خون ریزی داد و از حمله تهاجم ها به آن می توان به حمله ایران ، ترکان عثمانی و اتحاد جماهیر شوروی اشاره کرد اما بعد از این حمله و گذشت چندین سال دوباره مردم این سرزمین توانستند رنگ آسایش و آرامش را بار دیگر ببینند و در صلح زندگی کنند و البته نا گفته نماند که در اثر این حملات و تهاجمات بسیاری از اراضی و خاک این کشور به یغما برده شد و از جمله این اشغال گری ها می توان به جداسازی شهر سوچی زیبا و استان چچن توسط شوروی ، استان لوری توسط ارمنستان ، ارتوین و اردهان توسط ترکیه و در نهایت زاکاتالا توسط جمهوری آذربایجان یا همان ایران اشاره کرد . 

به طور کلی می توان گفت گرجستان همان جایی است که افراد می توانند به دور از هر گونه دغدغه و نگرانی به تفریح بپردازند و از تماشای جاذبه های بی نظیر آن مانند نارین قلعه ، مجسمه مدیا ، تندیس مادر ، آکواریوم و دلفیناریوم باتومی ، شهر سنگی اوپلیستیخه ، دریاچه نوریگلی و دریاچه لیسی ، حمام سولفور ، سواحل دریای سیاه ، باغ گیاه شناسی  و هزاران هزار جاذبه دیگر نهایت لذت را ببرند . 

تور گرجستان ارزان

سرزمینی در کنار دریا با 350 کیلومتر ساحل سحر آمیز و شگفت انگیز که امروزه توانسته جاذبه های بی شماری را در خود جای دهد و از همین رو هم به یکی از جذاب ترین و مهیج ترین مقصدهای گردشگری در جهان تبدیل شود گرجستان نام دارد ، گرجستان با موقعیت قرار گیری خود و همچنین برخورداری از تاریخی بسیار غنی توانسته برای تمامی گردشگران با هر نوع سلیقه ای مناسب جلوه کند و دست رد به سینه هیچ فردی نزند و برای تفریحات آن ها به یک کشور عالی و بسیار مطلوب تبدیل شود.

 

اما اگر شما هم جز افرادی هستید که تا به الان عاشق این سرزمین شده اید و دوست دارید به دیدن این سرزمین بروید و جزی از گردشگران تور گرجستان باشید آژانس ما برای شما یک خبر مسرت بخش دارد و آن هم این است که افراد می توانند با انتخاب این آژانس علاوه بر استفاده از تورهای مختلف و متعدد این کشور از تور گرجستان ارزان هم بهره مند شوند و یک سفر ارزان اما با کیفیت را در این سرزمین بی همتا و جذاب تجربه کنند و البته نا گفته نماند که منظور از تور ارزان گرجستان توری است که به سبب عدم استقبال افراد و یا به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی با تخفیف های بسیار باورنکردنی همراه می شود و افراد علاقه مند سفر به صورت ارزان تر و مقرون به صرفه تر می توانند از آن بهره مند شوند و البته نا گفته نماند که افراد می توانند علاوه بر سفرهای هوایی با استفاده از ماشین و یا اتوبوس و به صورت زمینی هم به گرجستان سفر کنند اما به طور قطع آسایش هم در سفر برای بسیاری از افراد مهم خواهد بود پس بهتر است افراد ماجراجو و عاشق سفر همین الان کوله پوشتی خود را برای یک سفر ارزان اما با کیفیت مهیا کنند و با یکی از تورهای ارزان به سمت این کشور روانه شوند . 

 تور گرجستان لحظه آخری

شاید تا به حال با عنوان تور لحظه آخری گرجستان زیاد روبرو شده باشید و بخواهید بدانید که این تور با تورهای گرجستان چه تفاوتی دارد و یا اصلا چرا افراد بی شماری از این تورها استقبال می کنند ؟ در واقع باید گفت اگر تور گرجستان ارائه شده از سمت آژانس های هواپیمایی معتبر به صورت کامل پر نشود و یا تعداد افراد تور به ظرفیت کامل نرسد آژانس تصمیم می گیرد تا تور را با تخفیف های بسیار قابل توجهی همراه کند تا افراد بیشتری از تور استقبال کنند و ظرفیت گفته شده به حد نصاب کامل برسد و درست در همین زمان تور را به صورت ارزان تر و با عنوان لحظه آخری به فروش می رساند و افراد علاقه مند سفر با خرید این تورها می توانند یک سفر ارزان تر با قیمت پایین تر را تجربه کنند اما در کیفیت تور به هیچ عنوان این امر تاثیر گذار نیست در واقع به بیان بهتر افراد به صورت ارزان تر اما با همان کیفیت قبلی آماده سفر می شوند و از زیبایی های این کشور نهایت لذت را می برند ، اما نا گفته نماند که عنوان تور لحظه آخری را می توان برای مقصدهای عنوان کرد که گردشگران ایرانی برای عبور از مرزهای آن سرزمین نیاز به ارائه ویزا و یا همان روادید ندارند و خوشبختانه گرجستان نیز از همین کشورها است . 

خدمات تور گرجستان

برای آن دسته از افرادی که مایل هستند همسفر گرجستان شوند امکانات و خدماتی در نظر گرفته شده که از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره نمود . 

1- بلیط رفت و برگشت هواپیما 

2- رزرو بهترین هتل ها 

3- ترانسفر فرودگاهی رایگان

4- بیمه مسافرتی

5- تور لیدر فارسی زبان

6- انتخاب هتل و پرواز دلخواه خارج از پکیج

7- گشت شهری رایگان

فرودگاه بین المللی گرجستان

فرودگاه بین المللی گرجستان که در شهر تاریخی تفلیس قرار دارد و از آن با نام فرودگاه شوتا روستاولی هم یاد می شود همان فرودگاهی است که توانسته لقب وسیع ترین و پهناورترین فرودگاه اروپا شرقی بعد از فرودگاه کشور روسیه را از آن خود کند ، این فرودگاه که در قسمت حنوب شرقی تفلیس قرار دارد در سال 1952 میلادی با استفاده از شیوه معماری استالینیستی طراحی و ساخته شده است و البته نا گفته نماند که فرودگاه گرجستان توانسته به بیشتر کشورها و مقصد های موجود در جهان پرواز مستقیم داشته باشد و در ضمن خوب است بدانید که در این فرودگاه بسیار مجهز و با کیفیت علاوه بر یک باند بتنی 3 کیلومتری و 2 ترمینال با مساحتی بالغ بر 150 متر مربعی 5 پارکینگ وسیع مختص هواپیما ، دو خروجی مجزا و تفکیک شده ، یک پل جدید ، ۳ بالابر و یک پارکینگ اتومبیل  با گنجایش 250 وسیله نقلیه ، 7 فروشگاه مجهز ، یک شعبه بانک و شش دستگاه خود پرداز و سه شرکت اصلی خدمات موبایل هم وجود دارد و افراد می توانند از آن ها بهره ببرند. 

بهترین زمان سفر

همان طور که گفته شد شرایط آب و هوایی و اقلیمی این سرزمین بسیار متفاوت است و افراد می توانند در یک زمان هم سرمای برف را تجربه کنند و هم گرمای آفتاب ساحلی را و این درست همان چیزی است که سبب شده تا گرجستان از سایر کشورهای دیگر متمایز شود و کلی از تنوع آب و هوایی را در خود جای دهد و درست به همین دلیل مناسب ترین و بهترین زمان سفر به گرجستان در اواخر اسفند ماه تا اوایل خرداد ماه ( ماه مارس تا ماه می ) می باشد و البته نا گفته نماند که در این زمان گرجستان فصل بهار خود را تجربه می کند و هوا بسیار ملایم خواهد بود . 

منبع : تور گرجستان